Plzeňský Prazdroj začal se samoregulačním “varováním”
Plzeňský Prazdroj začal upozorňovat konzumenty, že pití alkoholu je povoleno až od 18 let. Formulka se objevila na reklamách na nové pivo Frisco, kterým chce firma podchytit mladé konzumenty v klubech. Rozhodnutí Plzeňského Prazdroje je dobrovolné, k připojení “varování” k reklamě na alkoholické nápoje výrobce žádný zákon nenutí.
“Plzeňský Prazdroj je zakládajícím členem Iniciativy zodpovědných pivovarů a v souladu s přijatým etickým kodexem iniciativy uplatňuje aktivní samoregulační opatření. Přistoupili jsme k tomu u nově uváděného produktu Frisco proto, že je zaměřen na poněkud jinou cílovou skupinu, než jsou tradiční konzumenti piva (ženy, mladí lidé od 18 let), a především na segment klubů, barů a rekreačních zařízení navštěvovaných mladými lidmi,” řekla M&M Kateřina Louw z tiskového oddělení Plzeňského Prazdroje. Otázka, jestli se podobné upozornění bude objevovat i na reklamách ostatních značek, mezi které patří např. Plzeňský Prazdroj, Gambrinus nebo Velkopopovický Kozel, však zůstala nezodpovězena.
Největší konkurent Prazdroje, Pivovary Staropramen, jež přednedávnem uvedly na trh pivo Osto6 zaměřené na stejnou cílovou skupinu jako Frisco, zatím svého rivala následovat nehodlají. “Naše společnost zmíněnou iniciativu dodržuje, její součástí není povinnost varovat spotřebitele v rámci propagace, že pití alkoholických nápojů je povoleno až od 18 let. V případě Osto6 se jednoznačně jedná o pivo, i když má díky dvojité filtraci jemnější chuť a jemnější pivní vůni. Stále je to značka piva, které patří mezi alkoholické nápoje a nelze jej zaměnit s nealkoholickým, tudíž je omezení povolení konzumace tohoto nápoje od 18 let samozřejmostí,” vysvětlila postoj společnosti Michaela Trýznová z oddělení komunikace.
Samoregulační aktivita Plzeňského Prazdroje sleduje celosvětový trend, kdy se výrobci alkoholu snaží dát najevo dobrou vůli při prosazování prevence v oblasti nadměrné konzumace alkoholu a pití mladistvých. Pivovary a likérky se bojí, že poté, co je ve většině vyspělých zemí postupně zcela omezována propagace cigaret, zaměří se pozornost státních orgánů a občanských iniciativ právě na ně.
-Jindřich Jirásek-