Agentura pro výzkum veřejného mínění, průzkum trhu a marketingové poradenství TNS Factum změnila jméno i vlastníka. Jejím stoprocentním vlastníkem se stal jeden ze zakladatelů agentury Jan Herzmann; jméno mění agentura na Factum Invenio. „Odkoupil jsem podíl od společnosti TNS EMNID GmbH i od dalších společníků a stal jsem se jediným majitelem agentury,“ oznámil Herzmann.
Společnost se bude podle nového vlastníka i nadále orientovat na výzkum veřejného mínění, průzkumy trhu a marketingové poradenství. Herzmann zároveň zdůraznil, že tato privatizace není spojena s žádnou finanční či lobbistickou skupinou, a popřel tak zprávy o tom, že TNS Factum chtěla koupit skupina PPF. „Firma bude i nadále vystupovat zcela neutrálně. Příklon k nějaké skupině totiž znamená ztrátu její důvěry,“ řekl Herzmann.
Nový majitel změnil jméno agentury na Factum Invenio, v obchodním rejstříku je zatím vedena pod starým jménem TNS Factum. „Zažádali jsme o změnu, budeme rádi, když to do září bude,“ dodal Herzmann.
Agentura vznikla v roce 1991 pod názvem Sofres-Factum, poté dlouho patřila pod světový řetězec TNS. Společnost Factum je členem české oborové asociace SIMAR i evropské ESOMAR, ale také Britské obchodní komory či Francouzko-české obchodní komory.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).