Bontonland bude centrem zábavy

8. 6. 2004 00:06

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Poprvé se do kontaktu se šoubyznysem dostal v polovině 70. let původně jako novinář a scenárista. V 90. letech se stal na dva roky generálním ředitelem televize Prima. Nyní je Miloš Petana novopečeným vlastníkem největšího řetězce s hudebními a filmovými nosiči a netají se velkými plány. „Jsem optimista, poslední čísla ukazují, že zejména trh s DVD skýtá velké příležitosti,“ tvrdí Petana.

hn: Jednání o prodeji Bontonlandu již probíhají více než jeden rok. Co rozhodlo o tom, že jste obchod konečně uzavřeli?
První kontakty proběhly opravdu již před řadou měsíců. Původně byla představa prodávající strany nastavena příliš vysoko, proto také ztroskotalo předešlé kolo jednání s potenciálními zájemci. Akvizici však pomohla skutečnost, že se celý tento byznys v posledních letech dostal do značného útlumu. Speciálně to platí o Spojených státech, odkud pochází hlavní majitel, investiční fondy Bancroft. Cena tak byla redukována na přijatelnou úroveň, paradoxně ve chvíli, kdy se v celém sektoru začaly objevovat příznaky konsolidace.

hn: Prozradíte částku, za kterou jste Bontonland získal?
Bohužel ne, je to součást vzájemné dohody, neboť holding Bonton kromě Bontonlandu prodává více společností.

hn: Peníze pocházejí z vašich zdrojů, nebo jste si vzal úvěr?
Kombinace obou možností.

hn: Bonton má údajně vůči Bontonlandu pohledávky. Byly tyto dlužné částky součástí obchodu?
Ano, dluhy jsme v podstatě převzali a v určité restrukturalizované podobě jsou součástí transakce.

hn: Loňský obrat Bontonlandu činil 386 miliónů korun. Jaká je vaše letošní představa?
Chtěli bychom se dostat značně přes 400 miliónů, ostatně loňský obrat představuje meziroční nárůst o 14 procent. Letos opět čísla průběžně měsíc po měsíci rostou, takže čekáme alespoň desetiprocentní nárůst obratu.

hn: Jak toho chcete při klesajícím prodeji kompaktů dosáhnout?
Rozvojový projekt společnosti zahrnuje tři hlavní pilíře – rozšíření a zkvalitnění stávající sítě prodejen, což předpokládá zvýšení jejich počtu z dnešních 21 postupně ke třem desítkám a v té souvislosti navázání spolupráce především s velkými nákupními centry, dále rozvoj elektronického obchodu a pokud jde o sortiment, zejména koncentrovaná pozornost na DVD a počítačové a videohry.

hn: Kde by nové prodejny měly vzniknout?
Letos budeme otevírat další obchody v Ostravě, Olomouci, Plzni Karlových Varech a Českých Budějovicích, navíc zvážíme i odkoupení některých existujících obchodů od jejich stávajících vlastníků.

hn: Jak velký obrat by váš e-shop generoval?
Díky tomu, že v katalogu elektronického obchodu se nachází kolem 40 tisíc titulů, chceme letos dosáhnout skokového růstu a obratu ve výši několik desítek miliónů korun. V loňském roce to bylo pouze několik miliónů.

hn: Nezbrzdí vaše plány v oblasti DVD fakt, že jejich nabídka je zatím neporovnatelná s kompaktními disky?
To je pravda, ale podle našeho názoru budou DVD díky poklesu cen fenoménem příštích období. Zatímco minulé Vánoce se nesly ve znamení mobilních telefonů, budou letošní Vánoce podle mého mínění patřit DVD rekordérům.

hn: Znamenají všechny tyto změny, že se zcela změní charakter Bontonlandu?
Ano, rádi bychom, aby do budoucna byl Bontonland vnímán více jako centrum celé domácí zábavy, počínaje hudbou a konče videohrami, a nikoliv jako pouhé místo pro nákup cédéček.

hn: Za jak dlouho očekáváte návrat vložené investice?
V průběhu čtyř, maximálně pěti let.

Hospodářské noviny, 8. 6. 2004, autor: Aleš Borovan

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.