Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Bontonland bude centrem zábavy

Externí autor8. 6. 2004

Poprvé se do kontaktu se šoubyznysem dostal v polovině 70. let původně jako novinář a scenárista. V 90. letech se stal na dva roky generálním ředitelem televize Prima. Nyní je Miloš Petana novopečeným vlastníkem největšího řetězce s hudebními a filmovými nosiči a netají se velkými plány. “Jsem optimista, poslední čísla ukazují, že zejména trh s DVD skýtá velké příležitosti,” tvrdí Petana.

hn: Jednání o prodeji Bontonlandu již probíhají více než jeden rok. Co rozhodlo o tom, že jste obchod konečně uzavřeli?
První kontakty proběhly opravdu již před řadou měsíců. Původně byla představa prodávající strany nastavena příliš vysoko, proto také ztroskotalo předešlé kolo jednání s potenciálními zájemci. Akvizici však pomohla skutečnost, že se celý tento byznys v posledních letech dostal do značného útlumu. Speciálně to platí o Spojených státech, odkud pochází hlavní majitel, investiční fondy Bancroft. Cena tak byla redukována na přijatelnou úroveň, paradoxně ve chvíli, kdy se v celém sektoru začaly objevovat příznaky konsolidace.

hn: Prozradíte částku, za kterou jste Bontonland získal?
Bohužel ne, je to součást vzájemné dohody, neboť holding Bonton kromě Bontonlandu prodává více společností.

hn: Peníze pocházejí z vašich zdrojů, nebo jste si vzal úvěr?
Kombinace obou možností.

hn: Bonton má údajně vůči Bontonlandu pohledávky. Byly tyto dlužné částky součástí obchodu?
Ano, dluhy jsme v podstatě převzali a v určité restrukturalizované podobě jsou součástí transakce.

hn: Loňský obrat Bontonlandu činil 386 miliónů korun. Jaká je vaše letošní představa?
Chtěli bychom se dostat značně přes 400 miliónů, ostatně loňský obrat představuje meziroční nárůst o 14 procent. Letos opět čísla průběžně měsíc po měsíci rostou, takže čekáme alespoň desetiprocentní nárůst obratu.

hn: Jak toho chcete při klesajícím prodeji kompaktů dosáhnout?
Rozvojový projekt společnosti zahrnuje tři hlavní pilíře – rozšíření a zkvalitnění stávající sítě prodejen, což předpokládá zvýšení jejich počtu z dnešních 21 postupně ke třem desítkám a v té souvislosti navázání spolupráce především s velkými nákupními centry, dále rozvoj elektronického obchodu a pokud jde o sortiment, zejména koncentrovaná pozornost na DVD a počítačové a videohry.

hn: Kde by nové prodejny měly vzniknout?
Letos budeme otevírat další obchody v Ostravě, Olomouci, Plzni Karlových Varech a Českých Budějovicích, navíc zvážíme i odkoupení některých existujících obchodů od jejich stávajících vlastníků.

hn: Jak velký obrat by váš e-shop generoval?
Díky tomu, že v katalogu elektronického obchodu se nachází kolem 40 tisíc titulů, chceme letos dosáhnout skokového růstu a obratu ve výši několik desítek miliónů korun. V loňském roce to bylo pouze několik miliónů.

hn: Nezbrzdí vaše plány v oblasti DVD fakt, že jejich nabídka je zatím neporovnatelná s kompaktními disky?
To je pravda, ale podle našeho názoru budou DVD díky poklesu cen fenoménem příštích období. Zatímco minulé Vánoce se nesly ve znamení mobilních telefonů, budou letošní Vánoce podle mého mínění patřit DVD rekordérům.

hn: Znamenají všechny tyto změny, že se zcela změní charakter Bontonlandu?
Ano, rádi bychom, aby do budoucna byl Bontonland vnímán více jako centrum celé domácí zábavy, počínaje hudbou a konče videohrami, a nikoliv jako pouhé místo pro nákup cédéček.

hn: Za jak dlouho očekáváte návrat vložené investice?
V průběhu čtyř, maximálně pěti let.

Hospodářské noviny, 8. 6. 2004, autor: Aleš Borovan

×

ČSOB si vybrala agentury

Starší článek

Sílí zájem sázkařů o SuperStar

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rekonstrukce státu

Rekonstrukce státu lobbuje za zákon ve stylu Českých drah

Rekonstrukce státu spustila rychlou last minute kampaň v digitálu a na sociálních sítích s pomocí rýmovaček, které se osvědčily už…
15. 1. 202115. 1. 2021
Média

Tištěné tituly MF se vydražily za 4,2 miliony korun. Soud si řekl o repete

Některé tištěné tituly uzavřeného vydavatelství Mladá fronta se včera vydražily, celkem za 4,2 milionu korun bez DPH.  Krajský soud v Českých Budějovicích…
15. 1. 202115. 1. 2021
Lidé

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Za komunikaci Krajského úřadu Středočeského kraje nově zodpovídá bývalá dlouholetá mluvčí mobilního operátora T-Mobile Martina Kemrová. T-Mobile opustila…
15. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Lego bude nabízet své stavebnice pro dospělé v showroomech Alza.cz

Společnosti Lego se při pandemii mimořádně daří. A to i kvůli obrovskému zájmu dospělých zákazníků. Značka tak hledá způsob, jak k nim…
15. 1. 202115. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více