TNS: Marketing či reklamu na internetu využívají dvě pětiny firem
Více než dvě pětiny firem využívají internet pro marketingové kampaně nebo na něm umísťují reklamu. Firmy, které internet k propagaci využívají, vynakládají nejčastěji za on-line reklamu maximálně 100 000 Kč ročně. Více než půl milionu korun investuje do internetové reklamy 15 procent podniků. Vyplývá to z dubnového průzkumu společnosti TNS Factum.
Pro prodej zboží či služeb přes počítač používá internetové stránky třetina firem, pětina on-line prodej plánuje. Firmy, jež na internetu prodávají, dodávají ve dvou pětinách případů koncovému spotřebiteli a třetina z nich nabízí své produkty i jiným firmám.
Devět z deseti vedoucích pracovníků z marketingu či informačních technologií považuje internetové stránky svého podniku za efektivní komunikační kanál směrem k zákazníkům. O koncepci webu většinou rozhoduje společný tým tvořený pracovníky marketingu, informačních technologií a obchodu.
Zhruba 37 procent podniků mění vzhled svých webových stránek každé dva roky a 15 procent jednou ročně. Jednou za půl roku stránky mění necelá desetina firem. Téměř dvě třetiny manažerů nezná návštěvnost firemních stránek, nebo se k ní nevyjadřují.
On-line průzkumu se účastnilo 252 marketingových manažerů a 228 vedoucích pracovníků z informačních technologií.