Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Insight zkoumal benzinky

Externí autor7. 6. 2004

Po prodejnách rychlého občerstvení zacílil druhý výzkum chování a spotřebitelských zvyklostí internetové populace IAB Insight na čerpací stanice. Podle výstupu, který pro Interactive Advertising Bureau ČR (IAB) připravila společnost iAudit Interantional, se 70 % dotázaných při výběru benzinky orientuje podle ceny paliva. Zatímco 33 % tak činí bez ohledu na značku, pro 19 % je nejdůležitější blízkost pumpy a 16 % zahrnuje do svého rozhodování i sílu a známost brandu. Naproti tomu věrnostní programy uvedly jako nejdůležitější faktor při výběru čerpací stanice jen pouhá 4% respondentů.
Pouze značku zohledňuje 10 % internetových motoristů. Nejčastěji nakupovali v minulém týdnu palivo u stanic Shell (17 %), Benzina, OMV (po 12 %) a Aral (10 %). S odstupem následovaly Jet (4 %), Slovnaft, Esso a Agip (po 3 %). Zajímavé je, že Shell preferovaly více ženy než muži, zatímco u ostatních značek byl poměr víceméně vyrovnaný.
Zatímco 57 % internetové populace (tj. 1,65 mil. osob) řídilo v uplynulém týdnu automobil, 13 % (389 tis. lidí) řídí automobil občas a 30 % (859 tis. osob) automobil neřídí vůbec.
Projekt IAB Insight je koncipován jako pravidelné tematické dotazování na reprezentativním vzorku 600 respondentů – uživatelů internetu. Rozsah vzorku a způsob výběru respondentů byl navržen tak, aby reprezentoval českou internetovou populaci starší 12 let. Další výzkum v rámci projektu IAB Insight bude zaměřen na oblast výpočetní techniky.
Představitelé IAB rovněž navrhli náměstkyni ministra informatiky Danou Beerovou zpracování analýzy různých přístupů státní správy ke spamu v zemích, kde působí pobočky IAB. Výsledky analýzy budou poskytnuty Ministerstvu informatiky jako podklad pro rozhodování o dalším postupu v oblasti regulace rozesílání nevyžádané reklamní pošty v ČR. Kromě zmíněné analýzy se počítá s uspořádáním odborného semináře na téma spamu.
Další oblastí, kterou hodlá IAB prostřednictvím svých zahraničních poboček prozkoumat, je stav využívání webových stránek veřejné správy ke komerčním účelům. IAB bude monitorovat přístupy uplatňované k tomuto problému v zahraničí. Navíc IAB zařadí do svého výzkumného projektu “IAB Insight” otázky, které zjistí přístup českých uživatelů internetu k této problematice. Budou zjišťovány např. názory na možnost propojování webových stránek státních organizací s weby soukromých subjektů, na možný výskyt reklamních bannerů na serverech veřejné správy nebo zda je přijatelné, aby webové stránky měst a obcí sponzorovaly soukromé firmy.

-sch-

×

Sanoma chce prodat odborné časopisy

Starší článek

ČT měla důkazy o uplácení, vysílat se jí nechtělo

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více