Češi oznámkují kvalitu prodejen
Češi mají od června až do konce září šanci vyjádřit spokojenost při nakupování či si naopak na kvalitu obchodníků postěžovat. Stačí napsat SMS zprávu s názvem prodejny, připojit známku od jedné do pěti a zaslat ji na číslo 602 480 480, uvedla manažerka projektu Obchodník roku 2004 Marcela Bednarčíková z Fincentrum Media.
Výsledky se budou průběžně zveřejňovat na webových stránkách www.obchodnikroku.cz, na nichž lze rovněž hlasovat. Hlasy zákazníků potom spolu s názory odborné poroty vytvoří výsledné pořadí, které se vyhlásí 5. října. Loni vybrali experti za nejlepšího tuzemského prodejce nábytkářskou firmu Ikea. Veřejnost posuzovala pouze internetové obchodníky, mezi nimiž si vybrala 123shop.cz.
Hlasovat je možné opakovaně, platná ale bude jen jedna textová zpráva denně. Známky se budou neustále přepočítávat na body. Nejhorší “pětka” bude znamenat odečtení dvou bodů, naopak “jednička” plus dva body, takže žebříčky se mohou často měnit. Lidé se budou takto moci vyjadřovat k chování prodavačů, nabízenému sortimentu či cenám zboží. Podle Bednarčíkové by mělo jít i o zpětnou vazbu pro obchodníky.
Celkem organizátoři vypsali stejně jako loni devět kategorií, a to od hypermarketů a supermarketů přes hobbymarkety, elektroprodejny po obchody typu cash & carry a zmíněné internetové prodejce. Každý týden se budou účastníkům rozdělovat hmotné dary.