Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Brown & Williamson čelí kvůli reklamě na cigarety žalobě

Redakce MAM18. 6. 2004

Americký výrobce cigaret Brown & Williamson čelí žalobě za to, jakým způsobem nyní vede reklamní kampaň. Žalobu podal generální prokurátor státu New York Eliot Spitzer, který tvrdí, že firma se v kampani zaměřuje na mládež a děti.
Spitzer je podáváním žalob na velké americké podniky pověstný a tu a tam se zaměří i na bohaté jednotlivce. Spitzer tvrdí, že Brown & Williamson se v kampani Kool MIXX 2004 přímo zaměřuje na děti a mladistvé, protože k propagaci využívá hiphopovou hudbu a kulturu.
Tabákový průmysl v USA v roce 1998 uzavřel s vládou dohodu, v které urovnal spor o to, aby se výrobci cigaret finančně podíleli na úhradě léčení lidí, kteří v souvislosti s kouřením onemocněli. Spitzer teď tvrdí, že kampaň firmy Brown & Williamson tuto dohodu porušuje.
Prokurátor žádá pro firmu Brown & Williamson pokutu kolem 15 milionů dolarů (přes 400 milionů Kč). K tomu chce dosáhnout toho, aby firma reklamní kampaň zastavila v celém státě New York, píše agentura Reuters.
Brown & Williamson je součástí nadnárodní společnosti British American Tobacco.
“Kampaň firmy Brown & Williamson je ohavným pokusem nabízet cigarety Kool dětem a mladistvým, hlavně černošské mládeži,” řekl Spitzer. Proto žádá, aby podnik uveřejnil reklamu o škodlivosti kouření v časopisech Spin & Vibe, Entertainment Weekly a Rolling Stone, které čtou hlavně mladiství.
Výrobci cigaret, kteří v roce 1998 přistoupili na vyrovnání s vládou, se zavázali v průběhu 25 let zaplatit celkem 200 miliard dolarů (přibližně 5,5 bilionu Kč). Vláda je za to nebude stíhat a peníze použije na léčení kuřáků.

×

Každá osmá rodina v Česku vlastní chatu nebo chalupu

Starší článek

Fotbal přinesl ČT2 dvojnásobnou sledovanost v hlavním čase

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více