Britská BBC chce konkurovat Al-Džazíře vysíláním v arabštině

24. 6. 2004 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Spuštění čtyřiadvacetihodinového zpravodajského kanálu v arabštině určeného k vysílání na Blízkém východě a v Evropě zvažuje britská televizní stanice BBC. Projekt je připravován na žádost britského ministerstva zahraničí, které by se mohlo podílet i na jeho financování, oznámila agentura Reuters s odvoláním na středeční informaci BBC a list Financial Times.
Hlavním cílem nového arabského kanálu BBC bude představovat alternativu a konkurovat arabské televizní stanici Al-Džazíra se sídlem v Kataru. Její vysílání se v arabském světě těší mimořádné popularitě, USA a Velká Británie však tuto stanici označují za hlásnou troubu islámských radikálů. Výběr a pojetí zpravodajství Al-Džazíry vyvolávají časté pobouření v Londýně i Washingtonu, zdůraznil britský list.
Nový kanál BBC má být vytvořen podle modelu BBC World Service, zvláštní sekce BBC financované přímo britskou vládou. Vysílat má z Londýna s využitím sítě novinářů pracujících po celém Blízkém východě. Roční rozpočet arabského kanálu BBC je podle Financial Times stanoven na zhruba 28 milionů liber (kolem 1,338 miliardy Kč).
Čelit „nenávistné antiamerické propagandě“ Al-Džazíry a získat si srdce Arabů se už stejnou cestou pokusily i Spojené státy. Jejich vlastní arabská televize Al-Húra, která začala v polovině února vysílat ze severní Virginie, však stále ještě skepsi arabských diváků neprolomila a zatím bojuje o získání jejich důvěry.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.