Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Bojovník s reklamou vyráží mezi Němce

Redakce MAM28. 6. 2004

Noční můra komerčních televizních stanic dostala oficiálně zelenou. Německá stanice RTL totiž neuspěla u Spolkového soudního dvora s žalobou proti výrobci Tivionu, takzvaného blokovače reklamy, zařízení, umožňujícího divákům vyhnout se reklamním blokům. Spolkový soudní dvůr tak potvrdil rozhodnutí berlínského soudu z roku 2001. RTL vede spor s výrobcem zařízení, firmou TC Unterhaltungselektronik už od roku 1999. Tivion funguje tak, že při začátku reklamního bloku automaticky vyhledá program, kde reklama neběží, v případě, že si majitel chce zmíněnou relaci nahrát, zaznamená ji na svůj pevný disk, přičemž ze záznamu vypustí reklamu.
Rozhodnutí soudu skutečně může mít pro komerční stanice dalekosáhlé následky. Vzhledem k tomu, že jsou financovány výhradně z reklamy, obávají se výrazných ztrát v případě, že si zmíněné zařízení pořídí větší počet diváků. Potom by řada zadavatelů zřejmě část svých reklamních kampaní přesunula do jiných, zejména tištěných médií.
Německé soudy v současnosti řeší i protižalobu – výrobce chce od RTL, ale i od stanic Vox a Sat.1, které vznesly před časem žaloby proti méně technicky dokonalému zařízení stejné firmy, odškodnění ve výši několika miliónů eur za ušlý zisk. Se sériovou výrobou totiž TC Unterhaltungselektronik čekala až na rozhodnutí soudu. V současnosti vyrábí měsíčně tři tisíce přístrojů, které se mají dostat na vánoční trh za cenu 99 eur.
Podle soudního rozhodnutí ale zařízení neznamená automaticky pokles reklamních zisků – je jen technickým vylepšením, přesto však hlavní rozhodování zda reklamní blok bude či nebude sledovat, zůstává na divákovi. Je to obdobné jako když při začátku reklamních bloků přepínají diváci na jiné programy, kde reklama neběží.

Hospodářské noviny, 28. 6. 2004, autor: Milan Kruml, TV Nova

×

HBO našla nový magnet na diváky – westernový seriál

Starší článek

Firmě Nike se daří udržet náskok před konkurencí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více