Billboardová kampaň bude podporovat rozšíření vegetariánství

30. 6. 2004 13:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Přes 500 billboardů s obrázky zvířat a textem Prosíme, nedělejte si ze svého žaludku hřbitov nechá na dva letní měsíce po celém Česku rozmístit filmař a vegetarián Petr Vachler, aby mezi lidmi rozšířil informace o výhodách vegetariánské stravy. „Máme volbu, jíst maso nemusíme,“ míní.
„Něco jiného jsou Eskymáci v Grónsku, ale my jsme na tom opravdu dobře. Můžeme nechat ta zvířata žít,“ podpořil jej písničkář Jan Burian, který rovněž nejí maso. „Když jsem začal být vegetariánem, tak se na mě koukali jako na divného Asiata,“ připomněl Burian, podle kterého však i v Evropě má vegetariánství své historické kořeny.
Součástí vegetariánské kampaně je i vydání nové publikace nazvané Vegetariánská strava. Knížku, která shrnuje nejnovější poznatky amerických a kanadských dietologů, vydala Česká společnost pro výživu a vegetariánství (ČSVV). Pět tisíc výtisků chtějí čeští vegetariáni šířit zejména mezi lékaři, kteří podle nich podceňují výhody vegetariánské stravy.
„V zahraničí jsou lékaři tolerantnější,“ řekl Jan Šťastný z ČSVV. Zájemcům o vegetariánskou stravu podle něho lékaři ve vyspělých zemích sami řeknou, jakým způsobem mohou nahradit potřebné látky, které masné výrobky obsahují. Čeští lékaři však podle Vachlera často na vegetariány hledí s despektem.
„Není to tak, že máme nějaký prapor a říkáme, že jiná cesta není,“ konstatoval Vachler, jehož cílem je zejména informovat lidi. Za úspěšnou by kampaň považoval, kdyby k bezmasé stravě přivedla jediného člověka. Vegetariánství podle něj vede k větší úctě k přírodě i lidem. „Máte všechny kolem sebe daleko víc rádi,“ dodal Vachler, který financoval celou kampaň jako svou „nejlepší a nejsmysluplnější“ investici.
Informace o výhodách vegetariánské stravy pořadatelé kampaně uveřejnili také na své internetové stránce www.zvirevtisni.cz. Na prázdninovou kampaň navážou vegetariáni na podzim v souvislosti s mezinárodním vegetariánským dnem, který připadá na 1. října.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.