AOL koupí firmu Advertising.com
Největší světový poskytovatel internetových služeb America Online koupí za 435 milionů dolarů firmu Advertising.com, jež se zabývá internetovým marketingem. Oznámila to společnost AOL, která je součástí mediální skupiny Time Warner.
Firma dále uvedla, že transakce jí umožní nabídnout inzerentům příležitost k oslovení více než 140 milionů potencionálních spotřebitelů a pomůže jí těžit z očekávaného růstu internetové reklamy v letošním roce.
Inzerce na internetu se stala nejrychleji rostoucím segmentem trhu s reklamou, jenž nyní oživuje z tříletého útlumu. Společnost Universal McCann, která je součástí přední světové skupiny reklamních agentur Interpublic Group, předpokládá, že celosvětové tržby z reklamy na internetu letos stoupnou o 20 procent na 6,78 miliardy dolarů.
Akvizice Advertising.com znamená změnu strategie společnosti AOL. Ta se totiž dosud obvykle zaměřovala na své vlastní webové stránky, zatímco firma Advertising.com vytváří reklamní kampaně po celém internetu.
Transakce podle analytika Marka Maye ukazuje, že AOL potřebuje provést značné investice, aby si vytvořila prostor pro budoucí růst a že vedení mateřské firmy Time Warner je připraveno takovéto kroky podpořit, napsala agentura Reuters.