Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Aneta: Další Fullerův stroj na peníze

Redakce MAM22. 6. 2004

První českou SuperStar je Aneta Langerová. Jako jediná ze všech finalistů tak má jistotu, že jí hudební vydavatelství BMG vydá v nejbližší době desku. Současně se tak zařadí do skupiny několika desítek interpretů, kteří otci Pop Idol, anglickému producentovi a manažerovi Simonu Fullerovi, vydělávají miliónové sumy.
Když Fuller na počátku tisíciletí přišel za lidmi z Bertelsmannova koncernu s konceptem talentové soutěže Pop Idol, nabídl jednoduchou myšlenku: Hudba není umění, je to zboží, které může prodávat kdokoliv. Profit z toho pak může mít více firem než jen nahrávací společnost.

MEZITITULEK: Fuller, Fuller, Fuller…
V prvé řadě ovšem vydělává Fuller sám.
V současné době má bývalý manažer kdysi slavné skupiny Spice Girls a jeho společnost 19 Entertainment podíl ze všech obchodních aktivit, které marketinkoví stratégové dokázali kolem Pop Idol, potažmo SuperStar, vymyslet. Fuller inkasuje z prodeje televizní licence, desek “superhvězd”, merchandisingu, zasílání SMS do soutěže nebo koncertních akcí.
Podobné dělení tržeb platí i pro Českou republiku. České společnosti, které koupily práva k SuperStar, se však na téma smluv odmítají bavit. “FremantleMedia si zveřejnění nepřeje,” uvedl mluvčí Novy Dan Plovajko. Podobně tajemná je i gramofirma BMG.
Podle agentury AP se však Fullerova procenta pohybují vysoko nad obvyklou částkou mezi 15 a 20 procenty, kterou si v obdobných případech berou manažeři. Potvrdil to i samotný Fuller, když uvedl, že si z každé smlouvy vybírá 25 až 50 procent. “Jako primární kreativní síla stojící za umělci a člověk, který pomocí kontaktů dokáže udělat z texaské servírky popovou hvězdu, si zasloužím větší podíl z jejich výdělků,” řekl podle AP Fuller.
Jen v roce 2002 si tak podle Sunday Times přišel na 44 miliónů dolarů, o rok později už na 60 miliónů. Žádný div – licence k Pop Idol se již prodala do více než 30 zemí, včetně Jižní Afriky, Saúdské Arábie, Libanonu nebo Islandu. Německý magazín Spiegel loni Fullerovo jmění odhadl na 300 miliónů eur.

MEZITITULEK: Desátek a okno do ložnice
Vítěz soutěže se pak musí spokojit s o mnoho nižší sumou. Publicista Jörg Lauterbach z deníku Die Welt ji v případě německé SuperStar Alexandera Klawse odhadl na 10 procent z tržeb z prodeje desky.
Šéf české pobočky BMG Milan Herman očekává, že si nahrávka Anety Langerové v Česku najde minimálně 30 tisíc kupců. “Je to spíše střízlivý odhad,” tvrdí. Pokud by zůstal zachován model rozdělení zisků, Anetě SuperStar by z několikamiliónového kolotoče připadla částka v řádech statisíců.
Ještě něco však – pokud je její kontrakt standardní – bude muset Aneta Langerová překousnout. Podle AP, která cituje části smluv předchozích vítězů American Idol, je součástí kontraktu i ustanovení: Interpret musí souhlasit “se zveřejněním informací osobního, soukromého, intimního, šokujícího, hanlivého, trapného nebo nepříjemného charakteru, které mohou být faktické nebo fikcí.”

Hospodářské noviny, 22. 6. 2004, autor: Aleš Borovan

×

Evropany dělí příjmová propast

Starší článek

Likér Baileys má na VH1 vlastní program

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více