Ztráta reklamní skupiny Interpublic se téměř zdvojnásobila
Ztráta americké společnosti Interpublic Group, která je druhou největší skupinou reklamních agentur na světě, se v prvním čtvrtletí téměř zdvojnásobila. Oznámila to firma s tím, že výsledky byly zasaženy náklady na restrukturalizaci jejích aktivit.
Ztráta společnosti, která vlastní například reklamní agentury McCann-Erickson a Foote, Cone & Belding, se v prvním kvartálu prohloubila na 16,9 milionu dolarů z 8,6 milionu ve stejném období loňského roku. Tržby sice stouply na 1,40 miliardy dolarů z předchozích 1,32 miliardy, firma však v oživení i nadále zaostává za konkurenty Omnicom Group a WPP Group.
Společnost Interpublic přestala poskytovat podrobnější odhady zisku, v minulém čtvrtletí si však stanovila několik dlouhodobějších cílů, které zahrnují dosažení provozní marže 12 až 15 procent a kapitálové návratnosti 15 až 22 procent, napsala agentura Reuters.
Analytici se domnívají, že trh s reklamou by letos mohl zažít skvělý rok, a to mimo jiné díky olympijským hrám, mistrovství Evropy ve fotbale a vysokým politickým reklamním výdajům před prezidentskými volbami ve Spojených státech.