Zlínský Den reklamy nabídne soutěžní přehlídku i konferenci
Již podruhé v historii Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež se 2. června ve Zlíně uskuteční Den reklamy. Diváci i profesionální tvůrci se mohou těšit na odbornou konferenci a zábavní Večer s reklamou. Uskuteční se také soutěžní přehlídka reklamních spotů Duhová kulička.
Pořadatelé plánují také jednání s ředitelem Asociace komunikačních agentur Jiřím Mikešem. “Společně bychom měli projednat vznik mezinárodního festivalu reklamy, který by se stal nedílnou součástí Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež,” řekla mluvčí přehlídky Klára Bumbálková.
Na festivalu by se setkávali tvůrci, zadavatelé reklamy i diváci, kteří by společně diskutovali o profesních, společenských i etických otázkách. Vzhledem k sílícímu tlaku na přísnější vymezení pravidel pro reklamu zaměřenou na děti by se podle Mikeše mělo o tomto problému nejen mluvit, ale i hledat řešení.
Letošní konference Dítě a reklama naváže na předchozí ročníky. Odborníci budou hovořit například o kulturních rozdílech v Evropské unii. Příspěvek Stefanie Lvovichové z londýnské agentury Ergo Communication představí projekt Mediasmart, jehož prostřednictvím se děti ve Velké Británii vzdělávají v oblasti médií a reklamy.
Soutěž reklamních spotů rozdělila festivalová produkce do dvou kategorií. První tvoří spoty cílené na dětského diváka. V druhé budou snímky, v nichž vystupují děti.
Pořadatelé obdrželi tři desítky spotů. “Všechny splňují podmínku, že byly vysílány na českém trhu. Vytvořit je mohli nejen čeští filmaři, ale i zahraniční agentury nebo tvůrci,” dodala Bumbálková. Vítězné spoty získají Duhovou kuličku.
Filmový festival začne ve Zlíně v neděli 30. května a potrvá do soboty. Diváci zhlédnou přes 270 filmů z více než 35 zemí.