Zisky z reklamy, kterou Slovenská televize vysílala během MS v ledním hokeji v Praze, podle odhadů zřejmě dosáhnou 40 miliónů Sk. Vysílání hokejového šampionátu, jehož klíčové zápasy si nenechal ujít asi každý druhý obyvatel SR, se opět stává pro STV ziskovým. „Je to lukrativní projekt, příjmy přesahují náklady,“ uvedl pro TASR člen managementu STV Branislav Záhradník, odmítl však kvůli obchodnímu tajemství prozradit cenu vysílacích práv. „Díky hokeji vytvoříme finanční rezervu, abychom mohli financovat ztrátové projekty, jako je letošní letní olympiáda,“ dodal. Reklamní půlminutový šot během powerbrejků na začátku MS stál do 100 tisíc Sk, v závěrečných zápasech cena překračovala 200 tisíc. Podle odhadů tedy letošní příjmy z vyprodaného reklamního času zřejmě vysoko převýší loňské zisky, které byly více než 30 miliónů. Zájem klientů o reklamní čas připisuje Zahradník jiné strategii marketingu vysílání, množství upoutávek na program, doprovodným relacím i změně obchodní strategie a oproti loňsku silnější pozici STV na trhu. Výslednou sumu příjmů ale může ovlivnit možná pokuta od Rady pro vysílání a retransmisi. Ta prošetřuje, zda STV neodvysílala příliš reklamy během hokejového zápasu Slovensko – Fínsko. Na rozdíl od příjmů však podle Zahradníka významně nestoupla sledovanost, neboť mistrovství mají stálou diváckou základnu. Loni vidělo 2,5 miliónu diváků semifinálový zápas Slovensko – Švédsko, letošní semifinále s Kanadou podle Zahradníka dosáhlo minimálně stejnou úroveň sledovanosti.
-tasr-