Západní studenti mají největší zájem o L’Oréal, BMW a Coca-Colu
Západoevropští studenti ekonomických a technických oborů mají největší zájem o práci ve společnostech L’Oréal, BMW a Coca-Cola. Vyplývá to ze studie European student barometer, kterou mezi 12 000 studenty provedla v pěti zemích západní Evropy berlínská agentura Trendence.
O L’Oréal sice jevily větší zájem studentky než studenti, v celkovém vyjádření to ale firmu vyneslo na první místo v anketě. Pro zaměstnání ve francouzském kosmetickém koncernu se vyjádřilo téměř 21 procent dotázaných. Více než 19 procent studentů řeklo, že by chtělo pracovat pro automobilku BMW a přes 18 procent dotázaných se vyjádřilo pro potravinářský koncern Coca-Cola, napsal list Financial Times.
Průzkumu se zúčastnili studenti ekonomie, technických směrů a informačních technologií v Německu, Británii, Francii, Španělsku a Itálii. Výsledkem bylo zjištění, že většina dotázaných by ráda pracovala ve své zemi. Zhruba padesátka firem je však oblíbena napříč západní Evropou.
Na dalších místech se v anketě objevily například koncerny Siemens či Volkswagen. Mezi studenty informačních technologií je největší zájem o americkou společnost IBM. Pro Evropskou centrální banku se vyjádřilo 11,3 procenta dotázaných a pro Evropskou komisi téměř deset procent.
Platové požadavky studentů se proti předchozí anketě snížily kvůli celkově chmurným ekonomickým vyhlídkám. Nejvyšší roční platy očekávají němečtí studenti, a to 38 000 eur čili 1,24 milionu korun. Nejnižší mzdy chtějí Španělé, ti však také chtějí mít nejkratší pracovní týden.
Čeští studenti by chtěli nejčastěji pracovat v Komerční bance, ČSOB, PricewaterhouseCoopers, KPMG a Nestlé. Uvedla to loňská studie The Most Desired Company, kterou pořádá mezinárodní studentská organizace AIESEC od roku 1994.