Největší mediální skupina severské oblasti SanomaWSOY, která vlastní české vydavatelství Sanoma Magazines Praha, dříve známé pod jménem Mona, se v prvním čtvrtletí letošního roku vrátila k zisku díky oživení ve většině divizí. Zisk před zdaněním za tři měsíce do konce března činil 27 milionů eur ve srovnání se ztrátou 100 000 eur ve stejném období loni.
Loňské výsledky negativně ovlivnily finanční náklady 14,9 milionu eur spojené s akvizicí časopisové divize nizozemské VNU v roce 2001. Čisté tržby stouply o 2,6 procenta na 569 milionů eur. Po upravení výsledků podle změny struktury skupiny, kam patří nové akvizice či prodeje, se tržby zvýšily o 3,1 procenta. Společnost vydává noviny a časopisy, ale také provozuje kina.
SanomaWSOY dodala, že pokud zůstane reklamní trh stabilní, její zisk se zlepší. Stejně jako jiné mediální firmy měla i SanomaWSOY problémy kvůli poklesu trhu s reklamou. V loňském roce však ve Finsku došlo poprvé od roku 2000 k růstu výdajů za reklamu, napsala agentura Reuters.
V České republice získala finská skupina akvizicí nizozemské VNU stoprocentní podíl ve vydavatelství Mona Praha, které přejmenovala na Sanoma Magazines Praha. To se specializuje na společenské časopisy a vydává například Květy, Vlastu, Story, Praktickou ženu, Překvapení, Ring, Puls a Beau Mode či českou verzi měsíčníku National Geografic. Vydává i publikace zaměřené na odborné a podnikatelské informace a časopisy o bydlení.
Komunikaci skupiny Direct nově vede Jitka Pajurková
Na nově vytvořenou pozici Lídr komunikace skupiny Direct family nastupuje Jitka Pajurková, která se postará o Direct pojišťovnu, Direct auto, Fidoo, Birne či Direct nadaci.