Kupní síla sexuálních menšin ve Spojených státech sílí, stejně tak zájem inzerentů o tuto skupinu zákazníků. MTV Networks, divize společnosti Viacom, se proto rozhodla spustit 17. února 2005 kabelový program LOGO, zaměřený výhradně na gaye, lesbičky a bisexuály. Program bude nabízet vlastní i převzaté pořady pro diváky ve věku 25 až 49 let.
„Je to něco, co jsme chtěli udělat již dávno. I přes pokrok v oblasti lidských práv zde chyběl plnohodnotný kanál, který by se věnoval tomuto významnému a vlivnému publiku,“ prohlásil výkonný ředitel MTV Networks Tom Freston.
Podle marketinkových specialistů by LOGO mohl mít slušnou šanci na úspěch. Průzkumy MarketResearch.com ukazují, že k jedné z těchto minoritních sexuálních orientací se v USA hlásí kolem 15 miliónů lidí, jejichž kupní síla se pohybuje kolem 485 miliard dolarů.
Spuštění LOGO proběhne po celém území Spojených států, od Los Angeles, San Francisco, přes Atlantu až po New York, Philadelphii a Boston. MTV Networks zatím o jeho šíření podepsal smlouvu s národními kabelovými operátory Time Warner Cable a RCN, další by měli následovat. Při tvorbě programu pak bude LOGO spolupracovat s televizními stanicemi, patřícími Viacomu – Showtime, VH1, MTV nebo TV Land.
Hospodářské noviny, 27. 5. 2004, autor: (abo)