Unilever chce posílit postavení a důvěryhodnost novou strategií
Posílit postavení a důvěryhodnost firmy i jejích značek si klade za cíl nová komunikační strategie společnosti Unilever, která patří mezi největší výrobce zboží denní spotřeby na světě. Firma v rámci ní zavádí nové logo, které se začne od července postupně objevovat na výrobcích. Ty dosud nesly jen logo značky. Informovali o tom zástupci Unilever ČR.
Nové firemní logo tvoří 25 ikon, které souvisí s Unileverem a jeho značkami. Jeho umístění na výrobcích má posílit povědomí o firmě. Tu zná v tuzemsku kolem 20 procent lidí, v jiných zemích to bude podle generální ředitelky Unilever ČR Cornelie Roettgerové patrně méně. “Každý zná naše značky, ale ne každý už ví, že jde o Unilever,” prohlásila. V některých zemích například pobočky firmy nesou i jiný název. Na Unilever by se měly všechny přejmenovat k začátku příštího roku.
“Pozorujeme rostoucí zájem spotřebitelů o zdravý životní styl, větší pestrost a kvalitu výrobků a také o úsporu času,” uvedla dále Roettgerová. Právě těmto potřebám má vycházet vstříc nová strategie s názvem Vitalita. Například hodnota trhu se zdravou výživou podle firmy roste o šest až sedm procent ročně a pohybuje se kolem 130 miliard dolarů.
Unilever celosvětově nabízí 400 značek produktů, které jsou určeny pro výživu, osobní péči a hygienu. Každoročně přitom věnuje dvě procenta obratu, tedy asi miliardu eur (33 miliard korun), na výzkum a vývoj nových výrobků. Na tuto oblast chce klást nadále důraz, navíc hodlá posílit diskusi s odborníky i dialog se spotřebiteli o zdravém životním stylu.
Unilever má po celém světě 265 tisíc zaměstnanců. Působí ve 150 zemích a jeho loňský obrat činil 48 miliard eur. V tuzemsku firma vyrábí v povltavské Nelahozevsi například rostlinné tuky Rama, Flora a Perla, mýdla Lux a kosmetiku Pond’s a Rexona. V Zábřehu na Moravě se produkují především majonézy Hellmann’s a instantní výrobky Knorr. Unilever ČR má přibližně 1400 zaměstnanců.