Tvůrci filmu Český sen chtějí zaznamenávat i reakce diváků v kině
Autoři první české filmové reality show Český sen zvažují, že v mapování společnosti budou pokračovat. Tentokrát by chtěli zaznamenat reakce diváků na zmíněný film přímo po promítání. Už ale ne na filmový materiál, nýbrž formou zápisků. Ty by pak mohly spolu s došlými e-maily a články otištěnými v médiích vyjít jako knižní publikace. Novinářům to řekl jeden z tvůrců Vít Klusák.
Loni 31. května natočili dva studenti FAMU dokument o lidech, kteří se nechali “napálit” reklamou na neexistující hypermarket. Do Letňan, kde měl obchod stát, přijelo v avizovaný den jeho otevření 4280 zákazníků. Jejich reakce pak autoři natočili a sestřihali do hodinu a půl dlouhého filmu. “My ty lidi neznáme, takže od nich samozřejmě nemáme souhlas ke zveřejnění toho filmu. Ale právníci tvrdí, že pokud tam nikoho neponižujeme a nedehonestujeme, tak by prý s případnou žalobou neměl nikdo uspět,” řekl Klusák.
O snímek už projevila zájem nejen zahraniční média, ale i distribuční společnosti. “Je to náš absolventský film a možná bude uveden i v zahraničních kinech,” uvedl druhý z autorů Filip Remunda. Už během vzniku celého díla oba studenti objeli deset mezinárodních festivalů a přehlídek. “Pouštěli jsme tam jen ukázky z filmu, protože ještě nebyl hotový, a sklidili jsme velký úspěch,” řekla britská koproducentka Irena Taskovski. Podle ní totiž námět přesahuje Česko, je relevantní pro celý svět.
Film se bude promítat také na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Zájem projevily ale i Británie, USA, Francie, Německo a Rusko.
Slavnostní premiéra se uskuteční přesně rok po natáčení, tedy 31. května. Lidé, kteří ve filmu účinkují, ho ale mohou vidět už v sobotu 29. května na předpremiéře. Pro ně bude vstup zdarma.
Studenti Vít Klusák (1980) a Filip Remunda (1973) před rokem objednali masivní reklamní kampaň na otevření fiktivního hypermarketu. Zahrnovala televizní a rozhlasové spoty, čtyři sta světelných reklam po Praze, dvě stě tisíc letáků s vlastní výrobkovou řadou nebo reklamní píseň. Podle agentury TNS Factum si 18 procent populace dodnes myslí, že Český sen je hypermarket.