Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

SuperByznys přitahuje firmy

Redakce MAM25. 5. 2004

Céčka, plísňové džíny a hudební projekt Lunetic – všechny tyto výrobky dokázaly v minulosti v českých zemích vyvolat mezi mladými konzumenty nákupní horečku. Díky promyšlenému marketinku se to v současnosti daří i pořadu televize Nova Česko hledá SuperStar. Do obchodu s typickým elipsovitým logem se proto snaží zapojit čím dál více firem. Odměna je sladká – miliónové tržby.
Hlavní profit inkasují především televize Nova, která koupila licenci na pořad od společnosti FremantleMedia, a hudební vydavatelství BMG, které vlastní přednostní práva na nahrávky deseti finalistů vyhledávací soutěže.
Nova vydělává především na prodeji reklamy – většinu finálových kol vidělo více než 2,5 miliónu diváků při podílu na sledovanosti přes 60 procent. Zájem inzerentů je pak přímo úměrný zájmu diváků. “SuperStar je tahoun programu, který zvedá sledovanost i ostatním pořadům,” potvrdil již dříve Vladimír Jurásek ze společnosti Mag Media 99, která prodává reklamní čas Novy.
S blížícím se finále se část tržeb přesunuje i k BMG. Na obchodních pultech již dva týdny leží singl všech finalistů s písní Veď mě dál, kterého se podle Zdeny Selingerové z BMG prodalo na 12 tisíc kusů. Další na řadě bude nosič, na němž bude mít každý finalista vlastní píseň, a zároveň sólová nahrávka vítěze SuperStar.
Svou šanci s narůstající teenagerskou hysterií ucítili také mobilní operátoři. Podle agentury ČTK diváci za hlasování prostřednictvím SMS utratili do poloviny května více než 30 miliónů korun. Z pěti miliónů textovek v ceně šesti korun odeslali hlasující 42 procent ze sítě Eurotelu, 38 procent připadlo na T-Mobile a 20 procent na Oskara.
Eurotel navíc přišel s novinkou – díky podpisu exkluzívní smlouvy s BMG může fanouškům nabízet stahování multimediálního obsahu do jejich mobilů. Nabídka podle tiskové mluvčí Eurotelu Diany Dobálové zahrnuje vyzváněcí melodie, speciální loga, chatování s účastníky finále nebo stažení společného singlu Veď mě dál.
Stranou hvězdné mánie nezůstávají ani sázkové kanceláře. Kursy na vítěze začaly vypisovat sázkové kanceláře Tipsport, Chance a Sazka. “Zaznamenali jsme výrazný nárůst zájmu o sázení na SuperStar – roste počet sázejících, ale i výše vsazené částky,” uvedl mluvčí Tipsportu Lubomír JežeK
Přestože práva na přednostní vydávání desek finalistů vlastní BMG, konkurence si našla způsob, jak nepřímo vydělat na marketinkovém úspěchu SuperStar. V těchto dnech vydává společnost Popron Music sólovou desku Martinu Hranáčovi, který ze SuperStar vypadl již ve druhém kole. “Nahrávka se jmenuje Nejsem superstar. Je v tom trochu kalkul,” přiznala Marcela Lindaurová z Popronu.
Otázkou zůstává, kdo vlastní práva na prodej merchandisingových výrobků s logem SuperStar. “Smlouva televize Nova se společností FremantleMedia zahrnuje pouze práva na vysílání pořadu a na provozování speciálních internetových stránek k pořadu. Na tyto aktivity se budeme soustřeďovat především,” řekl mluvčí stanice Dan Plovajko. Společnost FremantleMedia do konce uzávěrky neposkytla žádné vyjádření.
Podle marketinkových odborníků sázkové kanceláře a mobilní operátoři nebudou poslední, kdo budou chtít využít obchodních efektů SuperStar. “Očekávám, že do tohoto byznysu ještě vstoupí někteří výrobci rychloobrátkového zboží – jídla, nápojů nebo módního oblečení. Velká popularita SuperStar vznikla především díky tomu, že se jedná o kvalitní produkt, který je podpořen masívní reklamní kampaní,” uvedl redaktor odborného magazínu Marketing & Media Bohuslav Bohuněk.

Hospodářské noviny, 25. 5. 2004, autor: Aleš Borovan

×

Češi dají ročně za čistící prostředky 1,2 mld. Kč, drží se značek

Starší článek

Deere přehodnocuje média

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více