SSN žádá vládu o zabezpečení zahraničního vysílání SRo

12. 5. 2004 15:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Slovenský syndikát novinářů (SSN) vyzývá vládu SR, aby v souladu s ustanoveními Zákona o SRo vyčlenila potřebné prostředky na zachování plnohodnotného vysílání Radia Slovakia International (RSI).
„Je to jediné slovenské elektronické médium, které v šesti jazycích denně informuje o dění na Slovensku a podle zákona o SRo je plně financované ze státního rozpočtu,“ podotýkají novináři ve svém stanovisku. Syndikát je znepokojený faktem, že při schvalování státního rozpočtu na rok 2004 parlament na krátkovlnné vysílání RSI žádné prostředky nevyčlenil. Proto generální ředitel SRo Jaroslav Rezník uvažuje o zastavení šíření programu RSI na krátkých vlnách k 1. červenci. SSN považuje mediální přítomnost Slovenska na krátkovlnném spektru za významný aspekt propagace země ve světě, tím spíš, že velká většina i podstatně známějších evropských zemí takové vysílání má. „Je nelogické, pokud vláda na jedné straně už delší dobu debatuje o zřízení speciální instituce na propagaci Slovenska v zahraničí a na druhé straně tlumí ty aktivity, které už 10 let fungují a výrazně pomáhají při medializaci SR v celosvětovém měřítku,“ uvádí se ve stanovisku. Stanovisko přijalo Kolegium předsedy SSN. S vypnutím zahraničního vysílání SRo na krátkých vlnách nesouhlasí ani poslanci Mediálního výboru NR SR. Žádají proto ministra kultury a ministra financí, aby zabezpečili dofinancování této služby účelovým transferem ze státního rozpočtu vázaným na financování 6. okruhu SRo – RSI.

-tasr-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.