Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Spotřeba vína v Česku roste

Redakce MAM18. 5. 2004

Spotřeba vín v Česku zvolna roste a loni podle odhadů mírně překročila 17 litrů na osobu ročně proti zhruba 15 litrům v polovině devadesátých let. Obliba tohoto nápoje poroste i nadále, řekl na veletrhu Víno & Destiláty vedoucí oddělení pro víno ministerstva zemědělství Antonín Králíček. Je to podle něj dáno zájmem mladé generace i tím, že víno je módní a zároveň se chápe jako součást zdravé výživy.
Spotřeba 17 litrů na hlavu je pořád poměrně nízká proti okolním státům, řekl Králíček. V Rakousku podobně jako v Německu se pohybuje přes 30 litrů a Slováci zkonzumují více než 20 litrů vína na hlavu ročně.
Vstup do Evropské unie a odbourání obchodních bariér podle Králíčka ovlivní domácí trh. Zrušením cel importovaná evropská vína mohou v konečné ceně zlevnit asi o pětinu. Tlak dovozů zesílí a spotřebitelé budou mít zájem novinky vyzkoušet. Domácí vinaře by to ale nemělo ohrozit, protože jakost domácí produkce každoročně stoupá.
Firma Bacchus, která do Česka dováží kolem milionu lahví vína ročně, dokáže podle ředitele Alexandera Lochmana díky vstupu země do EU nabídnout spotřebitelům více konkurenceschopné ceny i výrobky než domácí producenti. Očekává proto částečný přesun konzumentů od českých k dovozovým vínům. Slibné jsou například chilské či argentinské produkty, kde láhev velmi dobrého vína může stát kolem 130 korun.
Čeští spotřebitelé podle Lochmana stále více poptávají kvalitu, ale hlavní bariérou pro masovou konzumaci kvalitních nápojů zůstává cena.
Do tuzemska se zřejmě povalí i vína méně kvalitní, produkovaná jinde a lahvovaná až v Evropě. “Proto doporučuji lidem kupovat vína lahvovaná v zemi původu,” uvedl Lochman.
Podle Jiřího Hudce, vedoucího obchodního oddělení ZD Sedlec, vstup Česka do EU vinařům pomůže, protože potřebují zdravou konkurenci. Zejména u bílých vín se domácí producenti nemusí bát konkurence, protože tuzemská kvalita je vysoká a určitými parametry výjimečná. Pro červené víno v tuzemsku nejsou takové podmínky, chybí zejména sluníčko. “Spotřebitelé jsou ale dost konzervativní a mají rádi klasiku,” uvedl Hudec. Sedlecké vinařství je střední velikosti, lahvuje asi 250 tisíc litrů vína za rok.

×

Počet zákazníků kabelové TV stagnuje, roste internet

Starší článek

Česká rozhlasová síť Hey! vstupuje na slovenský trh

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více