Sony zahájila exkluzivní rozhovory o koupi filmového studia MGM

19. 5. 2004 11:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Japonská elektrotechnická a zábavní skupina Sony zahájila dvacetidenní exkluzivní rozhovory s legendárním hollywoodským filmovým studiem Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) o možném převzetí. Oznámila to firma na svém výročním zasedání zaměřeném na strategii.
Představitelé společností MGM a Sony se dosud ke zprávám o takovýchto jednáních odmítali vyjadřovat. Zdroje obeznámené se situací tento měsíc řekly agentuře Reuters, že konsorcium vedené firmou Sony, které zahrnuje rovněž soukromé investiční fondy Providence Equity Partners a Texas Pacific Group, vede pokročilé rozhovory o koupi MGM.
Studio MGM v dubnu odložilo výroční valnou hromadu z května na červen, čímž poskytlo větší prostor pro rozhovory o převzetí. Ratingová agentura Standard & Poor’s Ratings Services v úterý uvedla, že případné převzetí MGM firmou Sony by mohlo negativně ovlivnit hodnocení úvěrové spolehlivosti japonské společnosti.
Sony by převzetím MGM získala přístup k filmovému archivu, který obsahuje více než 4000 titulů. Vedle filmů s agentem Jamesem Bondem je zde například série Růžového pantera a velký počet oskarových snímků. Archivy zajišťují stabilní přísun příjmů z prodeje videokazet a DVD a z prodeje práv televizím.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.