Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sony Music a EMI si přetahují umělce

Redakce MAM18. 5. 2004

Koupě populárního českého interpreta – takový je v současné době obchodní recept velkých gramofonových firem na zisk postavení na českém trhu. Většina posluchačů totiž utrácí peníze právě za české písničky. Ze situace pak profitují hlavně umělci – o získání jejich podpisu pod obchodním kontraktem je mezi zástupci labelů eminentní zájem. V případě vypršení smlouvy tak o nabídky zaměstnavatelů nemají nouzi.
V poslední době se přetahovaná o umělce odehrává především mezi domácími pobočkami Sony Music Entertainment a EMI, které patří mezi největší gramofirmy v České republice. Podle údajů české sekce Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) měla Sony loni z hlediska tržeb 15,5procentní podíl na trhu, EMI pak 22,2procentní podíl. Prozatímní výsledek jejich soupeření o akvizice by se dal charakterizovat fotbalovým poměrem dvě ku jedné ve prospěch společnosti Sony.
Té se do své stáje podařilo již dříve zlanařit Daniela Hůlku, letos ho následoval Daniel Landa. Oba umělci dosud vydávali u EMI. K EMI naopak míří zpěvačka Dáda Patrasová. “Kromě finanční nabídky zde hrály roli i přátelské vztahy obou interpretů s vedením firmy,” komentuje ředitel Sony Music Entertainment Zbyněk Knobloch. Jak Landa, tak Hůlka patří mezi nejlépe se prodávající sólové interprety v České republice. Podle Miroslava Klímy z EMI se všech Landových sólových desek prodalo více než 516 tisíc nosičů, Hůlka se může pochlubit prodejem 212 tisíc nosičů. Souhrnné tržby se tak pohybují v řádech desítek miliónů korun.
Nové kontrakty obou zpěváků počítají s více nahrávkami. Daniel Landa u Sony za několik měsíců vydá chystané album Neofolk a živou nahrávku koncertu na pražském Vyšehradě, na němž zazní písně Karla Kryla. Hůlkovo album Dílem já vychází právě v těchto dnech. “Na kolik desek jsme obě smlouvy podepsali, nebudeme prozrazovat, je to součást firemního tajemství,” odmítá upřesnit Knobloch.
Zpěvačka Patrasová, která se zaměřuje na tvorbu pro děti, patří prodejem desek rovněž k české špičce. “Smlouva od EMI byla neodmítnutelná, jak exkluzivitou pro natáčení CD, tak dalšími zajímavými podmínkami,” uvedla Patrasová.
Přestupy českých umělců se však neomezují pouze na EMI a Sony Music Entertainment. Novou akvizicí EMI se stala rovněž zpěvačka Leona Machálková, která dříve vydávala u Warner Music. Gábina Goldová se pod křídla EMI dostala po vydání alba u Popron Music.
Zájem firem je logický. Podle IFPI tvoří špičku prodejní hitparády z drtivé většiny domácí umělci. “Čeští interpreti generují 60 procent našich celkových tržeb,” potvrdil Knobloch. To má podle něj dva hlavní důvody – tradiční oblibu české písničky a nižší ceny hudebních nosičů domácích umělců. “Všechny české pobočky celosvětových majors se snaží o snížení cen nahrávek zahraničních umělců,” potvrdil Knobloch.
Přestupům špičkově se prodávajících jmen na českém trhu podle všeho nebude konec. Kontrakt s EMI loni na podzim vypršel kapele Kabát, která dosud u firmy prodala na 750 tisíc nosičů. Bude mít Sony Music zájem? “No comment,” odpovídá Knobloch. Manažer Kabátu Petr Volek však již dříve HN potvrdil, že kapela dostala nabídku od všech největších tuzemských vydavatelství.

Hospodářské noviny, 18. 5. 2004, autor: Aleš Borovan

×

Nejznámějším přípravkem k redukci váhy jsou koktejly

Starší článek

Voráč a Kraus obvinili Radu ČT z porušení zákona

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více