SKMO odmítlo Seznam.cz
Sdružení komunikačních a mediálních organizací v ČR (SKMO) odmítlo žádost internetového portálu Seznam.cz o zařazení do Media projektu. Zařazení internetového serveru není podle SKMO možné z metodických důvodů. Media projekt nyní sleduje pouze tištěná média, rozhlasy a okrajově také několik televizních stanic.
Seznam.cz rozhodnutí akceptuje, ale nesouhlasí s ním a považuje jej za nesystémové. Cílem byla podle Seznamu snaha získat data srovnatelná s ostatními typy médií. „Podnikatelské subjekty už nejsou vlastníky či provozovateli jen jednoho typu média, ale spojují například formu tiskovou s elektronickou, např. MFDnes, iDnes apod. Stejně tak uživatelé médií získávají informace z tisku, rozhlasu a televize, ale stále více také prostřednictvím internetu. Proto společnost Seznam.cz viděla v zařazení do Media projektu možnost reprezentativního srovnání využívání různých mediatypů na bázi shodné metodologie měření,“ argumentuje marketingový ředitel Seznam.cz Petr Mareš. Skutečnost, že je takové měření možné, dokazuje podle něj výzkum „LAE-ČR-2004“, který v České republice v únoru a březnu letošního roku realizovala agentura GfK Praha a jehož zadavatelem byla Unie vydavatelů.
Seznam.cz opustil loni, resp. letos na jaře profesní organizace Sdružení vydavatelů internetových titulů (SVIT) a Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), s nímž přestal spolupracovat na sociodemografickém průzkumu českého internetu NetMonitor. V současnosti je členem Interactive Advertising Bureau ČR (IAB).
-sch-