Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Senátoři: ČT by nesměla hromadit reklamu jen na jednom programu

Redakce MAM13. 5. 2004

Česká televize by podle senátorů ze zákona nesměla přesunout nevyužitý reklamní čas z jednoho programu na druhý. Podobný zákaz už platí pro Český rozhlas. Shodly se na tom senátní výbory hospodářský a kulturní. Jejich členové podle očekávání také odmítli návrh, aby koncesionářské poplatky veřejnoprávní televizi a rozhlasu hradily i domácnosti bez přijímačů.
O podobě zákona, podle něhož se televizní poplatky mají zvýšit ze 75 na 100 korun a rozhlasové z 37 na 45 korun měsíčně, bude Senát jako celek rozhodovat ve čtvrtek. Pokud se s navrhovanými změnami ztotožní, norma se vrátí sněmovně.
Zvýšení poplatků drtivé většině senátorů nevadí. Jen bývalý ministr zemědělství Jan Fencl (ČSSD) si dnes postěžoval na to, že ČT dostává více, než potřebuje, a navíc s penězi neumí hospodařit. Veřejnoprávní televizi obvinil z toho, že “cíleně usiluje o dehonestaci demokratických institucí” v Česku. Stejně jako poslanec ČSSD a další exministr Jaromír Schling by ji zničil a poté vytvořil televizi novou, jak uvedl. Senátor ovšem také připustil, že ČT vyrábí i kvalitní pořady, které by si finanční injekce zasloužily.
Domácnosti bez přijímačů by byly podle senátorů od koncesionářských poplatků osvobozeny v případě, že by televizi nebo rozhlas informovaly na jejich výzvu v čestném prohlášení s úředně ověřeným podpisem. Kdyby prohlášení bylo nepravdivé, hrozila by jim pokuta 10 000 korun v případě rozhlasu a 15 000 korun v případě televize. Poplatky by nemusely hradit ani domácnosti s velmi nízkými příjmy, jichž je asi půl milionu.
Připomněl to s odkazem na statistiky i místopředseda Rady ČRo Michal Prokop. Podotkl, že rozhlasové poplatky odvádí jen asi 2,6 milionu domácností, jichž je v Česku celkem přes 4,2 milionu. Měsíčně rozhlasu ubývá přes 2300 koncesionářů, dodal. Podobná je situace i v České televizi, která podle jejích zástupců odhaduje počet neplatičů na půl milionu domácností.
Senátoři se nakonec shodli na tom, že obě veřejnoprávní média by měla mít právo získat od ministerstva vnitra některé údaje z centrálního registru obyvatelstva. Měly by jí ovšem sloužit jen k porovnání s jejich seznamy poplatníků při zachování povinnosti zabránit zneužití osobních údajů.
ČRo chce podle svého ředitele Václava Kasíka použít peníze na rozšiřování sítě v krajích, konkrétně se zmínil o studiích ve Zlíně, Liberci a v Karlových Varech. ČT přislíbila peníze využít na digitalizaci, zkvalitnění programové nabídky a podporu české filmové tvorby.

×

V březnu nejprodávanějším deníkem Blesk, za ním MF Dnes a Právo

Starší článek

Centrum: SuperStar byla v dubnu nejhledanějším slovem na internetu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více