Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Reklama na Česko “Přijeďte zpomalit” nevzbuzuje příliš nadšení

Redakce MAM25. 5. 2004

Zahraniční investoři a tuzemské firmy, které je do Česka lákají, nejsou příliš nadšení z propagačního klipu o České republice. Vyplývá to z ankety ČTK. Reklamu již několik týdnů vysílají mezinárodní televizní stanice CNN a BBC World. Podle firem prezentuje klip Českou republiku jako zemi, kam je příjemné si zajet něco užít, kde se ale, na rozdíl od zbytku dynamického světa, zastavil čas.
“Kdesi jinde je právě dopravní špička,” komentuje mužský hlas pomalý pohyb hlemýždě přes obrazovku. “Kdesi jinde lidé tvrdě pracují,” doprovází komentář úder golfovou holí, “kdesi jinde běží den plný stresu.” Záběry náměstí v Telči střídá letecký pohled na Konopiště. “Kdesi jinde zahaluje kouř města, kdesi jinde budují další továrnu,” pokračuje hlas. Před divákem defilují Hradčany a pražské střechy. “Klid. Česká republika. Přijeďte zpomalit,” končí komentář.
Výroba klipu a nákup reklamních časů na televizních kanálech CNN, BBC, Discovery, National Geographic a Eurosport stála asi 30 milionů korun. Televize jej měly během dubna a května vysílat patnáctsetkrát. Peníze na kampaň poskytlo ministerstvo pro místní rozvoj. Spot si kladl za cíl přesvědčit zahraniční turisty, že dovolená v České republice je vždy pohodová a klidná.
Podle mluvčí české mise při EU Petry Mašínové se několik zahraničních novinářů pozastavilo nad smyslem klipu, který v době rozšiřování Evropské unie prezentuje Česko jako oázu klidu a pohody, prostou všech ambic, což neodpovídá ani realitě, ani české tradici a pověsti, ani zájmům země.
Ředitel pražské kanceláře Americké obchodní komory Weston Stacey soudí, že jde o pomýlený projekt a že promítání klipu mělo být už dávno zastaveno. “Smyslem je přilákat turisty, tomu rozumím, ale i turista může být investor. Jako investory nás to nepochybně poškozuje; je to něco, čemu bylo třeba se vyhnout. Bohužel někteří lidé prostě neslyší, co se jim říká,” uvedl.
Reklama podle něj svědčí o překotnosti a neschopnosti domýšlet věci do důsledků. Bylo třeba přijít s něčím, co by bylo stejně přitažlivé pro turisty i pro investory – to, co se promítá, nebude mít kýžený efekt, dodal.
Podobně se vyjádřil i Ondřej Bartoš, výkonný ředitel podnikatelské sítě Tuesday Business Network, která pořádá semináře, připravuje analýzy a průzkumy. Považuje za otřesné prezentovat Česko jako “rezervaci, kde se zastavil čas”. Myslí, že s ohledem na podnikání a investice je poselství chybné. “Například o té továrně – továrny by se přece měly stavět tady,” prohlásil.
Na druhé straně oceňuje profesionální provedení klipu a považuje ho za kvalitní. Doporučil by ho promítat na turistických veletrzích, v žádném případě ale na takových stanicích, jako je CNN.
Mluvčí MMR Petr Dimun reklamní spoty hájí. Když si je prohlíželi například účastníci zasedání Světové organizace pro turistiku, sklidily podle něj pozitivní ohlas. “Že opravdu je to dobře uděláno, že to směřuje právě na tu obecnou propagaci zemí, která panuje, že to je velmi dobře udělaná kampaň a že takovou ještě neviděli,” řekl Dimun.
Jak vysvětlil, reklama vznikala na základě výzkumů. “Byl dělán výzkum v zemích Evropské unie …., na jehož základě bylo jasně řečeno: lidé, kteří cestují do České republiky, se chtějí uklidnit, chtějí mít klidnou dovolenou a váží si na České republice, že tady je klid,” dodal Dimun. Proto zadavatelé zvolili motiv, že Česko je klidná destinace.
Reklamní kampaň na Česko s výhradou podpořil i ředitel agentury CzechInvest Martin Jahn. “Já si myslím, že je třeba takové kampaně dělat,” řekl. “Je to chvályhodné, ale pravda že to zpracování je vůči propagaci investic poněkud nešťastné,” dodal.

×

Příjmy z internetové reklamy v USA s rekordem

Starší článek

Držitel World Press Photo Patrick Chauvel v ČR

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více