Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Průzkum: Firmy z Východu od unie čekají jen málo

Redakce MAM28. 5. 2004

Naprostá většina malých a středních firem z nových členských zemí unie nehodlá žádat o finanční podporu ze strukturálních fondů společenství, to je závěr nového průzkumu renomované britské výzkumné společnosti Economist Intelligence Unit.
Podmínky pro získání dotací jsou pro firmy náročné, drtivá většina podniků navíc podle průzkumu netuší, jak se o peníze ucházet.
Malé a střední podniky se také v prvních letech členství nechystají na žádnou expanzi na nové trhy. Více než polovina z oslovených uvedla, že jejich nejvyšší prioritou bude udržení stávajících zákazníků.
Největší část viny za špatné informace padá na vlády nových členských zemí, které nedostatečně s podnikateli komunikují, uvádí studie.
Zástupci ministerstev ovšem podobná nařčení odmítají. “Podnikatele informujeme několika kanály. Spustili jsme mohutnou informační kampaň na našich internetových stránkách i v médiích. Navíc podnikatele aktivně oslovuje agentura CzechInvest,” tvrdí mluvčí ministerstva průmyslu Eva Přikrylová.
Podniky zprostředkovaně informují i zástupci poradenských firem či bank, kteří jim nabízejí své služby. Banky totiž mohou poskytovat část dotace, zbytek dodá fond unie. Například Česká spořitelna nabízí zařízení a spolufinancování projektů, u nichž podniky žádají o dotace. “V současnosti u nás registrujeme stovky žádostí o zařízení financování projektů. Jde o firmy z různých oblastí podnikání – stavebnictví, strojírenství, zemědělství a další,” uvádí Barbora Závodská z firemní komunikace České spořitelny.
Největší zájem o dotace je přitom podle průzkumu z výrobního a finančního sektoru.
Dotaci chce například firma Lybar, která vyrábí aerosolové přípravky. “Dotaci bychom použili k investicím do nových technologií,” uvedl ředitel Lybaru Miroslav Labanič.
Podle ministra zemědělství Jaroslava Palase se budou v Česku mohutně o dotace ucházet i zemědělci. “Poptávka zemědělců po čerpání peněz ze strukturálních fondů pravděpodobně převýší nabídku,” uvedl Palas na včerejším ekonomickém fóru na pražském Žofíně.
Ne všichni jsou ovšem tak optimističtí. “My to nepovažujeme za podporu malého a středního podnikání, protože nemáme šanci na tuto dotaci dosáhnout. Limity jsou nastavené tak, že malá firma se k dotaci nedostane,” řekla například vedoucí obchodního úseku výrobce sportovních tašek VHV Opus Eva Ledvinková.
Nejvíce se bude podle studie EIU investovat do prodejních oddělení a podnikových informačních technologií. Na dalších místech v žebříčku priorit jsou služby klientovi a výroba.
Oficiálně se program podpory malého a středního podnikání rozběhne počátkem července. “Zda je o dotace zájem, či nikoli, budeme schopni zhodnotit na konci roku. Výsledek průzkumu bych ale rozhodně na Česko neaplikovala,” řekla Přikrylová.


Hospodářské noviny, 28. 5. 2004, autor: Hany Farghali, Jan Činčura


040528-17b ()

×

Kurzové sázení je u Čechů stále oblíbenější

Starší článek

Autorský svaz loni vybral druhou nejvyšší částku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více