Příjmy z internetové reklamy v USA s rekordem
Příjmy z reklamy na internetu ve Spojených státech v prvních třech měsících roku stouply podle předběžných odhadů o 39 procent na 2,3 miliardy USD a vyšplhaly se tak nejvýše v historii sledovanosti tohoto ukazatele. Ve srovnání s předchozím čtvrtletí příjmy z reklamy stouply o čtyři procenta. Vyplývá to ze studie společností Interactive Advertising Bureau a PriceWaterhouseCoopers.
Příjmy z reklamy na internetu se sledují od roku 1996. Studie vychází z údajů poskytnutých 15 největšími prodejci reklamy na internetu.
Poptávka po reklamě na internetu po několikaletém poklesu způsobeném krachem některých internetových firem začala znovu oživovat v roce 2003. Svého vrcholu 8,09 miliardy USD dosáhly příjmy z internetové reklamy v roce 2000. Loni činily 7,27 miliardy USD. V letošním roce očekávají analytici růst až o 20 procent.
Nejvíce se zvyšuje poptávka po reklamě na stránkách vyhledávačů. Společnost Google již dříve uvedla, že její příjmy z reklamy v prvním čtvrtletí stouply proti předchozím třem měsícům o 27 procent na 375,3 milionu USD. Vyhledavač Yahoo zaznamenal zvýšení o 16 procent na 635 milionů USD.
Největší inzerenti stále utrácejí na internetu pouze zlomek svých reklamních rozpočtů. Tato částka však stabilně roste, protože uživatelé tráví surfováním na webu stále více času. Nové technologie také usnadňují možnost kontroly efektivnosti těchto inzerátů, napsaly agentury Reuters a AP.