Prezidentský kandidát Kerry zahájil televizní kampaň
Zatímco prezidentský kandidát amerických demokratů John Kerry zahajuje rozsáhlou televizní reklamní kampaň v hodnotě 25 milionů dolarů, jeho republikánský soupeř, prezident George Bush se v pondělí vydal na dvoudenní předvolební cestu autobusem po klíčových státech Michigan a Ohio.
Při zastávkách v obou průmyslových státech, kde za jeho vlády vzrostla nezaměstnanost, Bush kritizoval Kerryho jako “rozhazovače” a člověka, který “zvýší Američanům daně”. Prezident musí mluvit jasně a myslet vážně to, co říká, dodal Bush, jehož kampaň se snaží Kerryho líčit jako váhavce a tradičního demokrata zvyšujícího daně a státní výdaje.
Kerryho kampaň zase začíná vysílat dva minutové šoty po tři týdny v 19 amerických státech, ve kterých odborníci očekávají v listopadových volbách těsný výsledek. Šoty líčí Kerryho jako vojáka ve Vietnamu, v pozdější roli prokurátora i jako současného senátora. Cílem šotů je podle pozorovatelů právě smazat dopad útoků Bushova týmu, který ho vykresluje jako nerozhodného politika.
Cesty autobusem patří k tradičním prvkům amerických předvolebních kampaní a mají ukázat kandidáta v těsném kontaktu s voliči. Bushova karavana čítá osm autobusů – jeho autokar o třech místnostech, náhradní vůz, autobus osobních strážců a čtyři autobusy s novináři. Voliči v Michiganu i Ohiu jsou tradičně těsně rozdělení mezi demokraty a republikány.