Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Předpremiéru filmu Český sen tvůrci věnují těm, které napálili

Redakce MAM18. 5. 2004

Předpremiéru první české filmové reality show Český sen, dokumentující reklamní kampaň na neexistující hypermarket, věnují tvůrci lidem, kteří se před rokem u obří filmové kulisy v Letňanech nechali napálit. Snímek má oficiální premiéru “rok poté” 31. května, předpremiéry se uskuteční v sobotu 29. května dopoledne v multikinech Palace Cinemas Nový Smíchov a v Letňanech.
“Filmaři tehdy za celý den napočítali 4280 koupěchtivých zákazníků. Obě představení budou pro ně přístupna zdarma, ovšem pokaždé se dostane jen na prvních 300 příchozích,” řekl mluvčí filmového štábu Jiří Sedlák. Tvůrci filmu, studenti dokumentaristiky na pražské filmové fakultě Vít Klusák a Filip Remunda podle něj chápou předpremiéry jako krok k usmíření. V distribuci se jejich snímek objeví od 3. června.
Klusák s Remundou si téma reklamy a hypermarketů vybrali, aby upozornili na jeden z rysů nové české společnosti. Reklama je podle nich v Česku všudypřítomná, jen za posledních pět let bylo v ČR postaveno 125 hypermarketů. Proto s reklamní agenturou připravili kampaň k otevření nového obchodního domu. Zahrnula televizní i rozhlasové spoty, plakáty, letáky, inzerci v tisku a internetovou stránku nového hypermarketu. Obsadila na 400 pražských reklamních ploch. Prasknutí této bubliny vyvolalo loni rozporuplné reakce. Mnozí filmu vyčítali, že vznikl za podpory fondu kinematografie a že reklamou pomohla Česká televize.
“Distribuční společnost SPI uvede Český sen ve 12 kopiích, další se budou promítat na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. O film se ucházejí distributoři z USA, Velké Británie, Francie, Německa a Ruska. Tvůrci mají pozvání na řadu zahraničních festivalů,” uvedl Sedlák.
Kvůli natáčení byla v Letňanech postavena obří kulisa hypermarketu o rozměrech deset krát sto metrů. Plachtu představující průčelí věšelo 24 horolezců. Ještě v osm večer se na parkovišti otáčelo každou minutu zhruba šest aut. Podle výzkumu agentury TNS Factum si z tisíce dotázaných 18 procent populace dodnes myslí, že Český sen je hypermarket. Kampaň posuzovala Rada pro reklamu. Podle ní Český sen reklamou není, protože nic neprodává.

×

Voráč a Kraus obvinili Radu ČT z porušení zákona

Starší článek

ČT kvůli volbám rozšíří Události, komentáře na 60 minut

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více