Předpremiéru filmu Český sen tvůrci věnují těm, které napálili

18. 5. 2004 09:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Předpremiéru první české filmové reality show Český sen, dokumentující reklamní kampaň na neexistující hypermarket, věnují tvůrci lidem, kteří se před rokem u obří filmové kulisy v Letňanech nechali napálit. Snímek má oficiální premiéru „rok poté“ 31. května, předpremiéry se uskuteční v sobotu 29. května dopoledne v multikinech Palace Cinemas Nový Smíchov a v Letňanech.
„Filmaři tehdy za celý den napočítali 4280 koupěchtivých zákazníků. Obě představení budou pro ně přístupna zdarma, ovšem pokaždé se dostane jen na prvních 300 příchozích,“ řekl mluvčí filmového štábu Jiří Sedlák. Tvůrci filmu, studenti dokumentaristiky na pražské filmové fakultě Vít Klusák a Filip Remunda podle něj chápou předpremiéry jako krok k usmíření. V distribuci se jejich snímek objeví od 3. června.
Klusák s Remundou si téma reklamy a hypermarketů vybrali, aby upozornili na jeden z rysů nové české společnosti. Reklama je podle nich v Česku všudypřítomná, jen za posledních pět let bylo v ČR postaveno 125 hypermarketů. Proto s reklamní agenturou připravili kampaň k otevření nového obchodního domu. Zahrnula televizní i rozhlasové spoty, plakáty, letáky, inzerci v tisku a internetovou stránku nového hypermarketu. Obsadila na 400 pražských reklamních ploch. Prasknutí této bubliny vyvolalo loni rozporuplné reakce. Mnozí filmu vyčítali, že vznikl za podpory fondu kinematografie a že reklamou pomohla Česká televize.
„Distribuční společnost SPI uvede Český sen ve 12 kopiích, další se budou promítat na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. O film se ucházejí distributoři z USA, Velké Británie, Francie, Německa a Ruska. Tvůrci mají pozvání na řadu zahraničních festivalů,“ uvedl Sedlák.
Kvůli natáčení byla v Letňanech postavena obří kulisa hypermarketu o rozměrech deset krát sto metrů. Plachtu představující průčelí věšelo 24 horolezců. Ještě v osm večer se na parkovišti otáčelo každou minutu zhruba šest aut. Podle výzkumu agentury TNS Factum si z tisíce dotázaných 18 procent populace dodnes myslí, že Český sen je hypermarket. Kampaň posuzovala Rada pro reklamu. Podle ní Český sen reklamou není, protože nic neprodává.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.