Prazdroj přichází se sladovým nápojem s příchutí
Plzeňský Prazdroj chce zejména mezi mladými konzumenty v České republice prorazit novým nízkoalkoholickým sladovým nápojem Frisco, který bude podle plzeňské receptury vyrábět v polské Poznani. Největší středoevropský pivovar plánuje letos prodat několik desítek tisíc hektolitrů tohoto nápoje s citronovo-jablečnou chutí, informoval manažer značky Martin Kuděla.
Jde o první produkt Prazdroje mimo tradiční výrobu piva. “Ve světě je tato produktová kategorie, určená pro mladé lidi od 18 do 30 let, velmi silně rostoucí,” dodal Kuděla.
Pivní trh je delší dobu stabilní, spotřeba lihovin klesá a vína mírně roste. Podobná situace je také v Německu a Dánsku, které patří ve spotřebě piva mezi silné země. Právě ve věkové kategorii do 30 let objevila firma silný prodejní prostor. “V první fázi je tento nápoj určen výhradně pro český trh,” uvedl mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin. Většina vyspělých zemí podle něj už takovýto nápoj typu tzv. ciderů na trhu má.
“Frisco není ochucené pivo, přestože část výrobního postupu je podobně jako u vaření piva,” uvedl Kuděla. Základem je ječmenný slad, ale místo chmele se používají přírodní aromata. Doporučená cena lahve 0,33 litru je 22 až 25 korun v obchodních řetězcích a 35 až 39 korun v klubech a restauracích. Nápoj firma zavádí v barech a klubech a distribuuje do obchodních řetězců, postupně ho rozšíří do restaurací a maloobchodů. “Cílová skupina jsou mladí lidé v klubech a ženy,” řekl mluvčí.
Polský pivovar, který patří stejně jako Prazdroj do jihoafrické skupiny SAB, už produkuje tři roky podobný typ nápoje Redd’s, což je ovocné pivo, které ale chmel obsahuje. “Tento nápoj je v Polsku mezi mladými lidmi velmi oblíben,” dodal Bechtin. Podobný nápoj nyní zavádí SAB v Rusku.