Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Praha chce sjednotit vzhled billboardů a vymýtit nelegální

Redakce MAM20. 5. 2004

Pražský magistrát chce zpřísnit podmínky pro výstavbu reklamních billboardů. Do budoucna by měly mít tyto plakátovací panely jednotný vzhled. Provozovatelé by je také měli soustavně udržovat, aby na nich třeba nebyly jen potrhané papíry. Zároveň se chystá zavedení elektronické evidence billboardů, která by měla usnadnit odhalování panelů postavených bez povolení, řekl radní Pavel Klega.
V současnosti je v metropoli podle odhadů na 5000 billboardů. Před několika lety město zahájilo tažení proti panelům postaveným na černo. “Dá se říci, že se jich každý rok objeví asi stovka,” uvedl Klega. Za poslední dva roky se jich podařilo zlikvidovat přes 130, dodal.
Nové podmínky pro výstavbu billboardů by měly podle Klegy začít platit začátkem příštího roku. Od stejné doby by byla zavedena i jejich elektronická databáze. Podle radního bude přístupná na internetu.
“Každý se bude moci podívat, zda je určitý billboard legální. Pokud ne, bude se moci obrátit na stavební úřad,” podotkl Klega. Pokud úřad zjistí, že je skutečně postaven bez povolení, vydá výzvu k jeho zbourání a majiteli může vyměřit pokutu.
Zvláštní podmínky už platí v Praze pro výstavbu takzvaných bigboardů, tedy reklamních ploch nad 20 metrů čtverečních. Magistrát třeba uvedl, že jich v metropoli nesmí být více než 300. Podobnou regulaci u billboardů nechystá, podle Klegy spoléhá na trh. Jediným místem, kde nesmějí být tyto reklamní panely vůbec, je památková rezervace.
Z billboardů a bigboardů umístěných na pozemcích města magistrát loni získal asi 34,7 milionu korun. Dalších 700.000 korun vyinkasovala Praha za reklamní panely na svých budovách.

×

Sázky na vítěze soutěže SuperStar přijímá také Sazka

Starší článek

Šéf české firmy se utká o titul Světový podnikatel roku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více