Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Obrat agentur pro výzkum trhu loni stoupl

Redakce MAM4. 5. 2004

Obrat agentur pro výzkum trhu loni podle odhadů stoupl asi o 11 procent na 1,5 miliardy korun. Dynamika je stále vyšší než ve vyspělých západoevropských státech a postupně se tak snižuje rozdíl v podílu obratu na občana, sdělilo Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR.
Podle sdružení se postupně zvyšuje podíl klientů z tuzemska, který již dosahuje 80 procent celkových tržeb výzkumných agentur. Zhruba 47 procent klientů představují výrobní podniky a 13 procent síťové subjekty, tedy například firmy zabývající se dodávkami elektřiny plynu, telekomunikačních služeb a podobně. Po devíti procentech zakázek připadá na finanční a pojišťovací společnosti a média. Například výzkumné instituce se podílí méně než pěti procenty a reklamní agentury dvěma procenty.
Podle SIMAR vzrůstá podíl klientů z výrobní sféry, přímého obchodu mezi firmami a z oblasti médií a naopak proti minulým letům poklesl zájem z oblasti financí a pojišťovnictví, síťových subjektů a reklamních agentur.
Na českém trhu se pohybuje asi 25 až 30 agentur pro výzkum trhu. Sdružení celkový obrat odhaduje na základě dostupných údajů od 14 z nich. Tyto firmy v přepočtu na plný úvazek zaměstnávají 978 pracovníků. Tazatelské sítě zahrnují 8437 pomocníků.
V letošním roce se odhaduje růst obratu agentur pro výzkum trhu asi o šest procent. Při srovnání s jinými státy, kde se projevuje stagnace či mírný růst, v některých zemích ale i pokles obratu, je perspektiva dobrá, uvedl výkonný ředitel sdružení Stanislav Zahradníček.

×

Povinnost spisovné češtiny v zákoně nebude

Starší článek

Stát zřejmě prodlouží nájemní smlouvu s RFE/RL

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více