Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Obchodní řetězce zdražovaly po vstupu do EU jen výjimečně

Redakce MAM20. 5. 2004

Obchodní řetězce po květnovém vstupu do Evropské unie zatím kvůli změnám v dani z přidané hodnoty a clech zvyšovaly ceny potravin jen výjimečně. Cukr, rýže, ryby či jižní ovoce podle obchodníků zdraží až po vyprodání zásob, které se čeká v létě. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodními řetězci, které zároveň připomínají, že řadu položek zlevnily.
“V souvislosti se změnou sazby DPH jsme upravili cenu soli a několika druhů drogistického zboží, avšak výsledná cena průměrného nákupu se po vstupu do EU nezvýšila,” řekla mluvčí řetězce Tesco Jana Matoušková. Naopak od 1. května do dnešního dne podle ní firma výrazně snížila cenu několika tisíc položek.
Pokud by se měly zvýšit ceny zboží, u kterého se mění celní poplatky, bude to nejdříve v létě, míní mluvčí Carrefouru Jana Havlíčková. U ryb budou podle ní úpravy cen minimální, protože většinu z nich obchod dováží ze zemí EU. “U jižního ovoce by se clo mělo promítnout v řádu korun,” podotkla.
Firma Ahold ČR v hypermarketech Hypernova a Albert zdražila pětikilové balení cukru a kostkový cukr. “Očekáváme, že zbytek sortimentu cukru (krystal, krupice) zdražíme během června. Zásoby za staré ceny jsou již vyprodány,” uvedla mluvčí firmy Kateřina Černá.
Konzervy nejsou rychloobrátkovým zbožím, takže Ahold je zatím čerpá z běžných zásob v distribučních centrech. “Očekáváme, že rybičky jen mírně podraží v průběhu léta. U exotického ovoce předpokládáme větší zájem na podzim, potom nastane zdražení, ale nebude nijak dramatické,” poznamenala Černá.
Zákazníci budou muset při nákupu rýže či jižního ovoce sáhnout do peněženek hlouběji kvůli vyšším sazbám cel platných v EU u výrobků, jejichž původ je mimo unii a na které se nevztahuje dohoda o clech. Cena cukru nebude ovlivněna clem, ale nařízením vlády o stanovení produkčních kvót cukru.
Konkurenční boj způsobil, že obchodní řetězce se již od dubna předháněly v oznamování poklesu cen. Řetězce také chtějí nabídnout několik cenových variant zboží, aby si je i nadále mohlo v nižší kvalitě dovolit co nejvíce zákazníků.

×

Hracími automaty loni proteklo 44 miliard korun

Starší článek

Čechům vadí objem reklamy v televizi a spoty cílené na děti

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více