Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na světě je nový obří mediální koncern, NBC Universal

Redakce MAM14. 5. 2004

Největší mediální koncern světa, AOL Time Warner, má od čtvrtka nebezpečnou konkurenci. Včera byla oficiálně dokončena fúze americké televizní společnosti NBC, spadající pod General Electric, a zábavní divize francouzského gigantu Vivendi, společnosti Universal Entertainment.
Jak zástupci obou firem včera sdělili, nová společnost, nazvaná NBC Universal, se má s výnosy 15 miliard dolarů, které jsou očekávány již pro příští rok, stát rovnocenným partnerem současných lídrů mediálního trhu.
Rozsahem činnosti se jim podle agentury Bloomberg NBC Universal rozhodně vyrovná. Síť NBC je sama o sobě jedničkou na americkém televizním trhu, jejíž zisky neustále vzrůstají – například i díky minulý týden skončivšímu sitcomu Přátelé, na jehož finále se podle BBC News ve čtvrtek dívalo více než padesát miliónů Američanů. Jak potvrdil Jeff Zucker, dosavadní výkonný šéf společnosti NBC, cena půlminutového reklamního šotu převýšila dokonce částku dvou miliónů dolarů.
Podle deníku New York Times nyní Zucker povede celou televizní divizi nově vzniklého koncernu. Šéfem a předsedou představenstva NBC Universal byl jmenován Bob Wright, viceprezident konglomerátu GE. “NBC a Universal jsou dvě úspěšné a velmi ziskové organizace s doplňujícími se aktivy,” uvedl včera Wright. “NBC Universal má tak už nyní svým značným potenciálem na mediálním poli vynikající pozici,” dodal Wright.
Jeho slova potvrzují i finanční analytici. “Kromě NBC a jejích kabelových kanálů Bravo a CNBC nyní spadají pod nový konglomerát i zábavní aktiva Vivendi, především úspěšná hollywoodská studia Universal Pictures, všechny jejich tematické zábavní parky, a kanály USA Network a Sci-Fi Channel,” uvedl analytik Bill Carter pro list New York Times.
Díky ohromné televizní síti se tak podle něj NBC Universal dostává i do výhodné distribuční pozice. ” Mezinárodní aktiva, do nichž teď spadá i španělsky vysílající síť Telemundo, nyní staví nový koncern okamžitě na přední příčky v prodeji a distribuci televizních i filmových titulů na videokazetách a DVD nejen v USA a Evropě, ale například také v Asii a zemích Latinské Ameriky,” dodal.
Dokončením transakce vlastníci Vivendi Universal Entertainment získali 3,65 miliardy dolarů, NBC Universal navíc automaticky přebírá 1,7 miliardy jejich dluhů.
Ve výsledku se tak koncern General Electric stal osmdesátiprocentním vlastníkem NBC Universal, podíl dvaceti procent zůstává společnosti Vivendi. Jak uvedl list The Guardian, od roku 2006 má Vivendi právo zpeněžit tento svůj akciový podíl za tržní hodnotu. Předkupní právo má přitom General Electric.
Vedení Vivendi i GE se shodují, že bude fúze pro obě strany znamenat značné úspory. Tento fakt byl na podzim minulého roku jedním z hlavních argumentů, proč se Vivendi k prodeji akcií své americké zábavní divize vůbec odhodlala. Jean-René Fourtou, šéf Vivendi, počítá se snížením celkové zadluženosti firmy o více než šest miliard dolarů.

Hospodářské noviny, 14. 5. 2004, autor: Irena Zemanová

×

Počet mobilů v ČR u hranice 10 milionů

Starší článek

E-mail Seznamu může být i bez reklamy

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více