Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na předpremiéru Českého snu přišlo jen pár podvedených zákazníků

Redakce MAM31. 5. 2004

Zhruba třicet diváků přišlo 29. května do pražského multikina Palace Cinemas Nový Smíchov, kde se uskutečnila předpremiéra filmu Český sen, dokumentujícího reklamní kampaň na neexistující stejnojmenný hypermarket. Snímek se ve stejný den promítal také v multikině v pražských Letňanech. Tam přišlo diváků ještě méně, přestože na promítání měli vstup zdarma.
Dvě předpremiéry věnovali tvůrci filmu, studenti dokumentaristiky na pražské filmové fakultě Vít Klusák a Filip Remunda podvedeným zákazníkům fiktivního hypermarketu. “Je to první krok na cestě k usmíření,” řekl návštěvníkům před projekcí v Letňanech Klusák, který jim nabídl besedu s výměnou názorů po skončení promítání.
Lidé do sálu přicházeli i v průběhu projekce; se čtvrthodinovým zpožděním dorazil i pár asi devadesátiletých důchodců, kteří předtím bloudili v jim neznámém labyrintu velkého moderního obchodního centra s multikinem.
Loni koncem května se u obří filmové kulisy hypermarketu o rozměrech deset krát sto metrů v Letňanech nechalo napálit 4280 koupěchtivých zákazníků, které nalákaly avizované nízké ceny zboží. Tvůrci snímku s reklamní agenturou připravili kampaň k otevření nového obchodního domu. Zahrnula televizní i rozhlasové spoty, plakáty, letáky, inzerci v tisku a internetovou stránku nového hypermarketu a obsadila 400 pražských reklamních ploch.
“Pravděpodobně málokdo půjde na projekci pro podvedené, protože tím říká, já jsem podvedený,” řekl Klusák, který očekává, že zákazníci Českého snu se “poschovávají” mezi běžnými diváky, až film přijde příští týden do distribuce. Promítání v kinech však podle tvůrců může být ohroženo, protože jeho stažení z distribuční sítě chce pomocí soudního rozhodnutí dosáhnout jedna z reklamních firem, které se na vzniku podílely. Podle Remundy se jejich bývalým spolupracovníkům nelíbí některé scény, v nichž sami vystupují. “Domnívají se, že ty scény jim nedělají dobrou reklamu,” dodal Remunda.
Prasknutí bubliny o neexistujícím hypermarketu Český sen vyvolalo rozporuplné reakce již před rokem. Mnozí filmu vyčítali, že vznikl za podpory fondu kinematografie a že reklamou pomohla Česká televize. Kampaň posuzovala Rada pro reklamu. Podle ní Český sen reklamou není, protože nic neprodává.

×

Tabákové firmy spustily informační kampaně

Starší článek

Poprvé se sešel etický panel ČT

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více