Sňatky homosexuálů, které jsou nově jako v jediném státě USA povolené v Massachusetts, zřejmě podpoří rozvoj ve Spojených státech velmi populárního odvětví vyroby blahopřání a upomínkových pohlednic. Američané tohoto zboží ročně nakoupí za sedm miliard dolarů.
Rozhodující výrobci Hallmark a American Greetings, kteří ovládají 85 procent trhu, nabízejí stovky nejrůznějších blahopřání pro jakékoli svátky a příležitosti, ale nezaměřují se na gaye a lesbičky. Díru na trhu nyní objevují menší hráči, jako jsou vydavatelství 10percent.com, Pink Rainbow Galaxy a Heygirl.
Tento segment může skutečně být docela velký, upozorňuje agentura Reuters. Pokud homosexuálové tvoří šest až sedm procent zákazníků, jde o tržní objem 420 milionů dolarů, dodává.
Washingtonský odborník Wesley Combs, který pomáhá společnostem s odbytem mezi homosexuálními spotřebiteli, soudí, že obor upomínkových pohlednic pro tuto komunitu si povede dobře. Celkovou kupní sílu homosexuálních a lesbických zákazníků ve Spojených státech odhaduje na 485 miliard dolarů ročně.
„Na mnoha blahopřáních a pohlednicích jsou vždy muž a žena. Nikdy bych nemohl něco takového poslat svému partnerovi,“ dokládá svou úvahu Wesley Combs.
Podobně smýšlí i spoluzakladatelka Pink Rainbow Galaxy ze státu Georgia Jennifer Stricklandová. „S partnerkou jsme si uvědomily, že jsme si často chtěly jedna druhé poslat blahopřání k narozeninám, poděkování nebo cokoli. Prostě to nebylo.“
A tak se na veletrhu v New Yorku minulý týden představila nová svatební blahopřání. Například růžový automobil s nezbytnými nápisem „Právě oddáni“ a přivázanými plechovkami od konzerv, ovšem v duhových barvách. Nebo dva tučňáci jemně připomínající ženichy ve smokingu. Lesbickým párům je pak určen třeba obrázek s nevěstou ve svatebním, jak přenáší druhou nevěstu přes domovní práh.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?