Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Kabelové kanály ztrácí příležitostné fanoušky

Redakce MAM31. 5. 2004

Boje v play-off americké NBA už se blíží k finále, běžní televizní diváci z nich ale dosud mnoho neměli. Špičkový basketbal se totiž z celostátních kanálů v zámoří vytratil. Nezbytnou výbavou příznivců NBA se v poslední době staly satelity a soupravy kabelové televize.
Klíčová utkání NBA dříve vysílala celostátní televize NBC, od ledna 2002 ale kontroluje práva společnost Walt Disney Co., která kromě kanálu ABC vlastní kabelové televize ESPN a TNT. Šestiletý kontrakt ji stál podle serveru cnn.money.com 2,4 miliardy dolarů a od loňska, k nelibosti mnoha příznivců basketbalu, zvolila novou taktiku.
Většinu zápasů včetně úvodních kol play-off vysílají specializovaný program ESPN, kabelová televize TNT, satelitní NBA TV nebo regionální televize a teprve několik nejdůležitějších utkání se podle rozpisů na oficiálním webu nba.com objeví na celostátní ABC.
Nespornou výhodou kabelových televizí je fakt, že stále dražší vysílací práva na sportovní přenosy mohou financovat z příjmů z inzerce a z poplatků za předplatné. Přístup ke kabelovým televizím má 85 procent amerických domácností.
Obezřetný přístup celostátního kanálu ABC vychází i z loňských čísel, kdy finálová série mezi San Antonio Spurs a New Jersey Nets přilákala k obrazovkám jen 6,5 procenta diváků, tedy pouhou třetinu z dob, kdy hrál Michael Jordan. Experti se shodují, že je to trend posledních let, s nímž se musely vyrovnat i jiné kolektivní sporty ve Spojených státech. Kontrakt se společností Disney však přinesl lize víc peněz než předchozí spojenectví s NBC.
NBA prakticky rezignovala na skupinu příležitostných sportovních příznivců, kteří tvoří například podstatnou skupinu diváků Super Bowlu a řady jiných velkých akcí. Po přesunu na kabelové programy se totiž na basketbal dívají jen skalní fanoušci.
Získat pozornost těch ostatních je bez podpory celostátního vysílání mnohem náročnější. Finálové zápasy, vysílané na ABC, už nezajímají tolik diváků jako tomu bývalo dřív, protože neměli možnost sledovat cestu týmů předešlými koly. Ani letos není vysílací harmonogram jiný, většina zápasů zůstává na ESPN.

Hospodářské noviny, 31. 5. 2004, Martin Cáp

×

NBC Universal se chystá do Evropy

Starší článek

Češi jezdí více k moři mimo sezónu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více