Investice do reklamy krátkodobě vzrostou
Mediální agentura ZenithOptimedia zvýšila svou předpověď nárůstu reklamních investic na americkém mediálním trhu pro letošní rok. Investice do médií by měly podle výpočtů agentury stoupnout proti loňskému roku o 5,5 %. V prosinci 2003 odhadovala ZenithOptimedia navýšení o 5,1 %. Optimismus na reklamním trhu však bude prý jen krátkodobý. Za navýšením totiž stojí dvě velké události: prezidentské volby a olympiáda. V roce 2005 už nárůst klesne zpět na 3,9 % a o rok později se posune opět mírně nahoru na 4,1 %. ZenithOptimedia také opravila předpokládaný růst amerického mediálního trhu za loňský rok. Namísto původně očekávaných 3 % vzrostl jen o 1,9 %. Ze tří světových trhů, Evropy, Severní Ameriky a Japonska, na něž připadá 75 % globálních investic do reklamy, jsou nejsvětlejší vyhlídky na jejich
navýšení připisovány Japonsku.
-jj-