Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hudební portál Napster vstoupil na evropský trh

Redakce MAM21. 5. 2004

Americký hudební portál Napster vstoupil na evropský trh, když začal nabízet služby v Británii. Připsal si tak velké vítězství nad odvěkým rivalem iTunes firmy Apple, který chce vstoupit na evropský trh až ke konci roku. Vyplývá to z prohlášení firmy Roxio, která Napster vlastní.
Firma až do poslední chvíle tajila přesný termín vstupu na britský trh, pouze uváděla, že by ráda uskutečnila evropský debut do konce léta. “Británie je hudební trh s obratem dvě miliardy USD. Je třetím největším na světě. Je pro nás velmi důležitá,” dodal generální ředitel firmy Roxio Christopher Gorog.
Napster však vstupuje na silně konkurenční trh. Hlavní protivník, britská společnost OD2, dnes oznámila, že sníží ceny za stahování hudby pro největší maloobchodní partnery o polovinu. Tímto krokem si snaží udržet vedoucí pozici na evropském trhu. Nárůst konkurence a snížení cen přivítalo hudební odvětví, které má problémy s internetovým pirátstvím.
Gorog dodal, že Napster podepsal licenční dohody se všemi pěti největšími hudebními vydavatelstvími. V katalogu má 500.000 skladeb řady interpretů od Eminema po Milese Davise. To ho řadí mezi největší v Evropě. V příštích 30 dnech se má nabídka internetového portálu www.napster.co.uk rozšířit na 700 000 skladeb.
Napster si bude za stažení jedné písně účtovat 1,09 libry, tedy asi 52 Kč. Pro měsíční předplatitele bude cena za stažení songu činit 99 pencí. Předplatitelé si také mohou za 9,99 libry objednat službu, která jim umožní poslouchat neomezené množství písní, ty si však nebudou moci zkopírovat.
Firma OD2 oznámila, že nabídne na pěti největších internetových stránkách, včetně na těch, které provozuje se společnostmi Wanadoo, Tiscali, Coca-Cola, Virgin Megastores a MSN firmy Microsoft, stažení skladby v průměru za 50 pencí.
Napster počítá s tím, že ještě do konce letošního roku rozšíří působnost v Evropě alespoň do jednoho státu.
Na počátku tohoto měsíce firma Roxio oznámila, že tržby Napsteru za tři měsíce do konce března překročily šest milionů USD (160 milionů korun). Celkové tržby od října, kdy začal Napster nabízet komerční služby, se vyšplhaly na 9,7 milionu USD. Konkurenční Apple utržil ze stahování hudby od loňského dubna, kdy začal službu nabízet, 70 milionů, napsala agentura Reuters.

HN, čtk, 21. 5. 2004

×

Po více než padesáti letech mění Městská knihovna v Praze logo

Starší článek

Jen desetina nosičů s pirátskými nahrávkami bývá odhalena

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více