Eurovolební seskupení se představila v ČT i ČRo
Politická seskupení, která se ucházejí o hlasy voličů ve volbách do Evropského parlamentu, se ve středu poprvé sama představila v České televizi a v Českém rozhlase. V příspěvcích tradičně nejčastěji představovala své volební cíle. Řada neparlamentních seskupení ve spotech kritizovala politiku parlamentních stran. Možnost představit se na televizních obrazovkách nevyužily tři strany a jedna koalice.
V televizních příspěvcích kandidující uskupení k představení svého programu využila formu zvukovou, textovou i hranou, nechyběly ani animované krátké filmy. Na kreslený film vsadily ODS a KDU-ČSL, využilo jej také Sdružení nezávislých spolu s Evropskými demokraty.
Zatímco u občanských demokratů se snaží jednotliví kandidáti zdolat laťku ve skoku o tyči, děj animovaného spotu lidovců se odehrává v kuchyni, kde karikatury lídrů strany společně pečou koláč zobrazující složení Evropského parlamentu.
Některé ze spotů podkreslovala evropská hymna – Beethovenova Óda na radost. Využili ji i sociální demokraté, jejichž předseda Vladimír Špidla zdůvodňoval vhodnost volby této strany ze své kanceláře na Úřadu vlády. Strana občanů republiky České jako hudební doprovod spotu zvolila starší hit skupiny Ready Kirken Zejtra mám (svůj den), Republikáni Miroslava Sládka husitský chorál Ktož sú boží bojovníci.
Vedle tradiční podoby spotů se objevily i recesistické příspěvky. Například od Balbínovy poetické strany, která své kandidáty posadila s nahou dívkou do sadu. Strana Helax – Ostrava se baví se zase pokusila o absurdní humor pořadu Tele Tele.
Nesporně hlavně na mužskou část populace byl zaměřen příspěvek Nezávislé iniciativy, která své sliby pronášela ústy lídra kandidátky Nory Baumbergové, známější pod jménem Dolly Buster. Odvážně oblečená Dolly Buster podojila krávu, nakrmila kozla a zapózovala u hromady nevykydaného hnoje.
Kandidující seskupení se od rána představovala také prostřednictvím Českého rozhlasu. Jejich příspěvky se objevovaly na stanicích Radiožurnál, Praha a Vltava. Vysílání spotů, které oběma veřejnoprávním médiím nařizuje zákon, skončí v úterý 8. června.