Čtvrtletní ztráta francouzské Vivendi Universal se snížila
Čistá ztráta francouzské mediální skupiny Vivendi Universal se v prvním čtvrtletí snížila na šest milionů eur díky vyšším příjmům z telekomunikací, placené televize a zábavy. Před rokem byla tříměsíční ztráta skupiny 319 milionů eur, uvedla Vivendi v dnešní zprávě.
Provozní zisk skupiny v prvním čtvrtletí vzrostl o deset procent na 930 milionů eur, před rokem byl 844 milionů. Na provozní úrovni tak hospodaření Vivendi Universal překonalo výsledek 896 milionů eur, který očekávali analytici.
Na trhu telekomunikací má Vivendi společnosti SFR a Maroc Telecom, v zábavním průmyslu působí Vivendi Universal Entertainment. Ziskový byl i Canal Plus, největší operátor placeného televizního vysílání ve Francii. Pokles příjmů skupina vykázala v hudebním průmyslu a na trhu videoher.
Společnost prodává aktiva, aby snížila zadlužení. Zatímco na konci čtvrtletí byl čistý dluh skupiny 11,6 miliardy eur, počátkem května se snížil na sedm miliard díky prodeji aktiv v zábavním průmyslu skupině NBC, televizní divizi koncernu General Electric.
Akcie Vivendi Universal od začátku roku posílily o 4,2 procenta, za celý minulý rok se emise polepšila o 25 procent. Po zveřejnění zprávy akcie skupiny vzrostly o dvě procenta, napsala agentura Reuters.