Čtvrtletní výdaje na reklamu v USA vyskočily
Výdaje na reklamu ve Spojených státech za první čtvrtletí vyskočily o sedm procent na 24,2 miliardy dolarů. Údaj potvrdil názory expertů, že obnova růstu v odvětví nabírá obrátky, uvedla průzkumová agentura Nielsen Media Research.
Údaje jsou předběžné. Růst překonal předpovědi prognostiků na celý letošní rok. V datech nejsou zahrnuty výdaje na internetovou reklamu, jejichž nárůst se za celý letošní rok odhaduje až na 20 procent.
Ve vývoji reklamních výdajů se v průběhu roku projeví letní olympijské hry v Aténách a politická reklama před listopadovými volbami v USA. Obě události růstu reklamních výdajů napomohou, uvedla agentura Nielsen.
Největší sumy za reklamu utrácely ve čtvrtletí společnosti Procter & Gamble, General Motors a Walt Disney, uvedla Nielsen Media Research. Společnost je divizí nizozemského vydavatele VNU.
Výdaje do internetové reklamy Nielsen do výsledku nezahrnul, protože proti minulému roku změnil parametry průzkumu, uvedl vice-prezident marketingu Nielsen Monitor-Plus Warren Dobbs. Podle pondělní zprávy agentury Interactive Advertising Bureau za první čtvrtletí internetová reklama vzrostla o 39 procent na rekordních 2,3 miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.