Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČT se nelíbí zákaz přesouvání reklamy na jeden program

Redakce MAM17. 5. 2004

České televizi vadí Senátem schválený zákaz přesouvání reklamy na sledovanější program. Podle vedení televize to spolu s plánovaným omezením času na reklamu o pětinu bude mít “zásadní negativní důsledky jak pro charakter vysílání České televize, tak pro její finanční situaci”. Informoval o tom mluvčí veřejnoprávní televize Martin Krafl.
Omezení reklamy ve veřejnoprávní televizi schválili v novele zákona o koncesionářských poplatcích poslanci koncem března; senátoři k tomu ve čtvrtek přidali zákaz přesouvání nevyužitého času pro reklamu a teleshopping z jednoho programu na druhý, byť s tím ministr kultury Pavel Dostál (ČSSD) nesouhlasil. Podle něj to nahrává komerčním televizím.
Novela by měla televizní poplatky od července zvýšit ze 75 na 100 korun měsíčně, čímž se podle veřejnoprávní televize její příjmy zvednou přibližně o 700 milionů korun ročně. “Snížení rozsahu reklamy a omezení jejího použití za navržených podmínek by zároveň znamenalo snížení ročních výnosů až o 400 milionů korun,” uvedl mluvčí. Podle něj se tak nevyrovná ani vliv inflace za dobu platnosti stávající úrovně televizního poplatku.
Mluvčí ČT tvrdí, že navrhované řešení přesouvá více než 50 procent vyšších příjmů z poplatků od koncesionářů celoplošným komerčním televizím. “Reklamy by na televizním trhu totiž nebylo méně a diváci by ji platili stejně,” uvedl.
Nutnost zařadit reklamu i do vysílání méně sledovaného programu ČT2, který je zaměřen na náročnější pořady, dokumentární tvorbu a sportovní přenosy, by znamenala jeho komercionalizaci, uvedl mluvčí. “Z těchto důvodů je vedení České televize přesvědčeno, že navržená změna reklamního limitu neodpovídá smyslu a obsahu pojmu vysílání veřejné služby,” dodal.

×

Hleďme stále dopředu

Starší článek

Televizní diváci hledají superstar ve více než 40 zemích

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více