České a moravské vinařství má vlastní slogan a logo
České a moravské vinařství má vlastní slogan a logo, které se budou používat například v tištěných materiálech a při výstavních a veletržních akcích doma i v zahraničí. Domácí vinařská produkce se má prezentovat pod heslem “Velká vína z malé země – Česká republika”. Logo ve tvaru osmicípé hvězdice má připomínat slunce, jehož paprsky naznačují vinné hrozny ve zlaté barvě.
Veřejnou soutěž na vytvoření sloganu a loga pro české a moravské vinařství vyhlásilo Národní vinařské centrum a Vinařský fond v odborné spolupráci s Design centrem České republiky, sdělil Jindřich Dušek z časopisu Víno revue. Loni v září vybrala odborná komise, složená ze zástupců vinařů i marketingových a reklamních specialistů, vítězný slogan přibližně ze stovky návrhů.
Soutěž na vytvoření loga k danému sloganu pak skončila neúspěchem, ačkoli komise dostala přibližně 60 návrhů. Následně získalo zakázku na vypracování loga designérské Studio Najbrt. Letos v květnu odborná komise logo schválila a doporučila k užívání.
Novou značku domácího vinařství má propagovat zvláštní kampaň, kterou by měl financovat Vinařský fond.