Češi za nákupy z katalogu loni utratili téměř 9 miliard Kč

27. 5. 2004 11:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rostoucími tržbami i počtem zákazníků se podle Lidových novin mohou chlubit zásilkové domy. Češi za nákupy z katalogu loni utratili téměř devět miliard korun. Nejčastěji za oblečení, knihy a zboží pro domácnost.
„Podle našich odhadů byl v loňském roce obrat katalogových zásilkových obchodů zhruba 8,8 miliardy korun,“ řekl
výkonný ředitel Asociace direkt marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) Tomáš Hájek. V roce 2002 to bylo něco málo přes osm miliard.
Nejvíce Češi z katalogu kupují dámské oblečení. Za ním následují knihy, hudební nosiče, zboží pro domácnost a pánské oblečení.
Největší zásilkové obchody jako Quelle, Neckermann nebo Otto přitom mají statisíce zákazníků.
„Počet našich zákazníků je zhruba 350 tisíc, což představuje ročně asi pětiprocentní nárůst,“ řekla Romana Hájková z public relations firmy Neckermann. Stejný počet uvádí i další zásilkový prodejce, společnost Magnet Camif.
Služeb zásilkového obchodu loni podle výzkumu společnosti GfK Praha využívalo přes 34 procent dotázaných Čechů. Častějším zákazníkem jsou ženy, případně osoby s vyššími příjmy a nejméně středoškolským vzděláním. Nejvíce nakupují lidé ze Středočeského, Libereckého a Olomouckého kraje.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení