Češi za nákupy z katalogu loni utratili téměř 9 miliard Kč
Rostoucími tržbami i počtem zákazníků se podle Lidových novin mohou chlubit zásilkové domy. Češi za nákupy z katalogu loni utratili téměř devět miliard korun. Nejčastěji za oblečení, knihy a zboží pro domácnost.
“Podle našich odhadů byl v loňském roce obrat katalogových zásilkových obchodů zhruba 8,8 miliardy korun,” řekl
výkonný ředitel Asociace direkt marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) Tomáš Hájek. V roce 2002 to bylo něco málo přes osm miliard.
Nejvíce Češi z katalogu kupují dámské oblečení. Za ním následují knihy, hudební nosiče, zboží pro domácnost a pánské oblečení.
Největší zásilkové obchody jako Quelle, Neckermann nebo Otto přitom mají statisíce zákazníků.
“Počet našich zákazníků je zhruba 350 tisíc, což představuje ročně asi pětiprocentní nárůst,” řekla Romana Hájková z public relations firmy Neckermann. Stejný počet uvádí i další zásilkový prodejce, společnost Magnet Camif.
Služeb zásilkového obchodu loni podle výzkumu společnosti GfK Praha využívalo přes 34 procent dotázaných Čechů. Častějším zákazníkem jsou ženy, případně osoby s vyššími příjmy a nejméně středoškolským vzděláním. Nejvíce nakupují lidé ze Středočeského, Libereckého a Olomouckého kraje.