Češi jezdí více k moři mimo sezónu

31. 5. 2004 09:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi stále častěji cestují na dovolenou k moři mimo hlavní turistickou sezónu. Shodují se na tom cestovní kanceláře. V posledních letech totiž pozorují trend zájmu o stále kvalitnější a dražší ubytování, i nadále však při výběru dovolené hraje důležitou roli cena.
Zatímco ještě před pěti lety začínala hlavní turistická sezóna v červnu a končila v září, letos již mnoho cestovních kanceláří zahájilo charterové lety koncem dubna a plánují je až do konce října. Dlouho před a po sezóně se přitom nejezdí jen do vyloženě teplých oblastí, jako jsou například Kanárské ostrovy, kde je možné celoroční koupání. Například CK Vítkovice Tours, která se specializuje na Chorvatsko a Černou Horu, letos začala vozit klienty na Jadran již od 1. května.
Podle mluvčího CK Fischer Jozefa Ftoreka je zájem o dovolenou před sezónou v květnu a červnu znatelný hlavně u mladých lidí. Ti vyhledávají aktivní formu zahraniční dovolené, tedy sport, zábavu a noční život.
„Z asi 2,5 miliónu lidí, kteří se letos v letní sezóně vypraví na dovolenou za hranice, jich v době mimo letních prázdnin bude trávit volné dny v cizině 40 procent. Ještě loni to bylo 37 procent a před pěti lety jen 28 procent,“ řekl ředitel analytické firmy Mag Consulting Jaromír Beránek.
Podle Beránka si turisté v době před sezónou mohou za stejnou cenu jako v době prázdnin dopřát v podstatě o třídu kvalitnější hotel. Za cenu nejčastěji využívaných tříhvězdičkových hotelů tak často rodiny volí v předsezóně luxusnější čtyřhvězdičkové ubytování, velmi často se stravováním all inclusive – tedy vše v ceně.
„Dovolená v červnu vyhovuje klientům především proto, že je oproti hlavní sezóně levnější často o 15 až 20 procent,“ dodal Ftorek.

Hospodářské noviny, 31. 5. 2004, autor: (čtk, šal)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.