Na předpremiéru Českého snu přišlo jen pár podvedených zákazníků

31. 5. 2004 10:05

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Zhruba třicet diváků přišlo 29. května do pražského multikina Palace Cinemas Nový Smíchov, kde se uskutečnila předpremiéra filmu Český sen, dokumentujícího reklamní kampaň na neexistující stejnojmenný hypermarket. Snímek se ve stejný den promítal také v multikině v pražských Letňanech. Tam přišlo diváků ještě méně, přestože na promítání měli vstup zdarma.
Dvě předpremiéry věnovali tvůrci filmu, studenti dokumentaristiky na pražské filmové fakultě Vít Klusák a Filip Remunda podvedeným zákazníkům fiktivního hypermarketu. „Je to první krok na cestě k usmíření,“ řekl návštěvníkům před projekcí v Letňanech Klusák, který jim nabídl besedu s výměnou názorů po skončení promítání.
Lidé do sálu přicházeli i v průběhu projekce; se čtvrthodinovým zpožděním dorazil i pár asi devadesátiletých důchodců, kteří předtím bloudili v jim neznámém labyrintu velkého moderního obchodního centra s multikinem.
Loni koncem května se u obří filmové kulisy hypermarketu o rozměrech deset krát sto metrů v Letňanech nechalo napálit 4280 koupěchtivých zákazníků, které nalákaly avizované nízké ceny zboží. Tvůrci snímku s reklamní agenturou připravili kampaň k otevření nového obchodního domu. Zahrnula televizní i rozhlasové spoty, plakáty, letáky, inzerci v tisku a internetovou stránku nového hypermarketu a obsadila 400 pražských reklamních ploch.
„Pravděpodobně málokdo půjde na projekci pro podvedené, protože tím říká, já jsem podvedený,“ řekl Klusák, který očekává, že zákazníci Českého snu se „poschovávají“ mezi běžnými diváky, až film přijde příští týden do distribuce. Promítání v kinech však podle tvůrců může být ohroženo, protože jeho stažení z distribuční sítě chce pomocí soudního rozhodnutí dosáhnout jedna z reklamních firem, které se na vzniku podílely. Podle Remundy se jejich bývalým spolupracovníkům nelíbí některé scény, v nichž sami vystupují. „Domnívají se, že ty scény jim nedělají dobrou reklamu,“ dodal Remunda.
Prasknutí bubliny o neexistujícím hypermarketu Český sen vyvolalo rozporuplné reakce již před rokem. Mnozí filmu vyčítali, že vznikl za podpory fondu kinematografie a že reklamou pomohla Česká televize. Kampaň posuzovala Rada pro reklamu. Podle ní Český sen reklamou není, protože nic neprodává.

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.